Italijanski brend je u velikim problemima nakon što je prodaja u prvoj polovini 2024. pala za preko 50 odsto.
Vlasništvo nad 14 brendova je težak posao za Stellantis. Ubrzo nakon što je objavio razočaravajuće rezultate za prvu polovinu godine, izvršni direktor Karlos Tavareš rekao je da će neprofitabilni brendovi biti ugašeni ili prodati.
Pored mogućnosti da ukine proizvođače automobila koji ne zarađuju dovoljno novca, Stellantis bi mogao pokušati da se oslobodi drugih. Maserati je prvi kandidat za dobijanje novog vlasnika.
Ovo nije samo spekulacija, jer postoji izjava zvaničnika Stellantisa koja je potkrepljuje. Finansijski direktor Natali Najt priznala je da bi moglo doći vreme kada će Maserati biti ponuđen na tržištu auto-brendova.
“Moguće je da ćemo u jednom momentu u budućnosti potražiti bolji dom za Maserati”, kazala je ona.
Izjava dolazi ubrzo nakon slabih prodajnih rezultata Maseratija u prvoj polovini 2024. Zaključno sa junom, “problematična” italijanska marka isporučila je 6.500 automobila, što je pad od više od 50 odsto u odnosu na prvu polovinu 2023. godine kada je prodato 15.300 vozila.
Kompanija sa logotipom trozubca prošla je trnovit put u svojoj dugoj istoriji, pošto je promenila više vlasnika od osnivanja 1914.
Osim Citroena, de Tomasa, Chryslera, Fiata i Ferrarija, i italijanski industrijalac Adolfo Orsi imao je udeo u kompaniji ili kontrolisao Maserati u nekom trenutku.
Kompanija je trenutno pod korporativnim okriljem Stellantisa nakon što su se Fiat Chrysler Automobiles i PSA grupa spojili 2021.
Automotive News Europe izveštava da budućnost Maseratija izgleda mračno u smislu lansiranja novih modela.
Osim električnog MC20 koji dolazi sledeće godine, malo je verovatno da će drugi novi modeli biti predstavljeni pre 2027.
Superautomobil sa oznakom Folgore verovatno neće mnogo pomoći u prodaji, s obzirom da će to biti model sa visokom cenom, koji će kupiti mali broj ljudi.
Pronalaženje novog doma za Maserati neće biti lak posao, s obzirom na rezultate kompanije. Možda bi Ferrari mogao ponovo da uskoči kao spasilac?
Kompanija iz Maranela, koja je imala punu kontrolu nad Maseratijem između 1999. i 2005. godine, posluje bolje nego ikad, tako da bi mogla biti u poziciji da pomogne Maseratiju da stane na zdrave noge.
A opet, Ferrari ima dosta posla oko elektrifikacije sopstvenih modela, tako da možda i nije pravo vreme za preuzimanje Maseratija.