Inteligentni integrisani sistem baterija (IBIS) integriše funkcije električnog punjača i pretvarača u module litijum-jonske baterije zamjenujući ih elektronskim karticama za konverziju oslobađajući prostor u vozilu i smanjujući troškove sistema.
Nakon četiri godine dizajna, modeliranja i simulacije, tim od 25 ljudi sastavljen od CNRS-a (Francuski nacionalni centar za naučna istraživanja), inženjera i istraživača Stellantisa i Safta predstavio je inovativni prototip baterije za skladištenje energije koja integriše funkcije pretvarača i punjača. Integracija funkcija pretvarača i punjača stvara bateriju koja je efikasnija, što povećava domet baterije električnog vozila te je pouzdanija i jeftinija. Takođe oslobađa prostor u vozilu, navodi Tportal.hr.
Zajednički istraživački projekat je poznat kao Inteligentni integrisani sistem baterija (IBIS – Intelligent Battery Integrated System). Demostrator, koji radi od leta 2022., predmet je brojnih patenata i označava veliki odmak od sistema koji se trenutno koriste. Projekat je omogućio validaciju mnogih novih tehničkih koncepata i ovladavanje njihovim upravljanjem i radom u pripremi za automobilsku ili stacionarnu primenu.
U području elektromobilnosti, projekat IBIS će uskoro proizvesti pravu promenu paradigme u dizajnu električnih pogonskih sklopova.
S IBIS-om, elektronske ploče koje obavljaju funkcije pretvarača struje i punjača montirane su što je moguće bliže ćelijama litijum-jonske baterije. Sofisticirani sistem upravljanja omogućava da se izmenična struja za električni motor proizvodi direktno iz baterije.
Projektni partneri IBIS-a su sada fokusirani na izgradnju potpuno funkcionalnog prototipa vozila koje će se testirati na Stellantisovim razvojnim stolovima i test stazama, kao i na otvorenim putevima. Projektni tim IBIS-a namerava da ovu tehnologiju učini dostupnom na vozilima marke Stellantis pre kraja ove decenije.
Razvijanjem efikasne i troškovno konkurentne tehnologije, projekat IBIS nudi mogućnost smanjenja težine vozila i troškova pogonskog sklopa za električna vozila i proizvodnje vozila, a istovremeno nudi veliki broj novih karakteristika.
U području stacionarnog skladištenja energije i integracije obnovljivih izvora energije, projektni partner Saft će moći da ponudi instalacije po principu ‘ključ u ruke’ s poboljšanom dostupnošću baterija, optimizovanim korišćenjem instalirane energije i manjim prostorom. Intrinzična arhitektura baterije IBIS će pojednostaviti održavanje i nadogradnju objekta i smanjiti ugljenični otisak lokacije.
Kombinacija baterijskih rešenja koja se koriste za električna vozila i stacionarnog skladišta povećava konkurentnost ponuda zahvaljujući učincima količine na rastuća tržišta.
Projekat IBIS je finansiran iz Plana budućih ulaganja, kojim upravlja ADEME (Agencija za upravljanje okolinom i energijom), a koordinira Stellantis. Okuplja industrijske partnere Saft (TotalEnergies Group), E2CAD i Sherpa Engineering, kao i CNRS istraživačke laboratorije (GeePs, SATIE, LEPMI) i Institut Lafayette.
Izvor: Tportal.hr