Kineska automobilska industrija pokazuje impresivan napredak, ali se posebnim uspehom može pohvaliti njen sektor električnih vozila. Na primer, kompanija BYD već nekoliko godina ostaje najveći svetski proizvođač elektrifikovanih automobila (uključujući i plug-in hibride). Takođe, kineske kompanije, poput CATL-a, drže lidersku poziciju u razvoju i proizvodnji pogonskih baterija.
Naravno, ovakav uspeh omogućen je dominacijom na domaćem tržištu Kine, koje je ujedno i najveće u svetu. Međutim, pozicija kineskih električnih vozila jača i na međunarodnoj sceni, što potvrđuje i najnovije istraživanje britanske konsultantske firme Rho Motion. Prema njihovim podacima, više od tri četvrtine električnih automobila i plug-in hibrida prodatih u svetu tokom 2024. godine potiče iz Kine. I to uprkos činjenici da su SAD, drugo najveće automobilsko tržište na svetu, praktično zatvorene za kineska vozila.

Kineski elektrifikovani automobili još uvek nemaju veliki tržišni udeo u Evropi. Na primer, u Nemačkoj zauzimaju samo 4% ukupnog tržišta električnih vozila, dok u Francuskoj i Velikoj Britaniji taj udeo iznosi 5% i 7%. Ipak, u Španiji (10%) i Austriji (11%) postigli su nešto značajniji uspeh. Međutim, rast u Evropskoj Uniji je veštački ograničen visokim carinama na uvoz električnih vozila iz Kine, kao i snažnom domaćom automobilskom industrijom.
S druge strane, kineski električni automobili brzo preuzimaju dominaciju na globalnom tržištu. Na primer, čak 82% električnih vozila prodatih u Brazilu proizvedeno je od strane kineskih kompanija! Na Tajlandu taj procenat iznosi 77%, u Indoneziji 75%, dok je u Meksiku (70%), Izraelu (64%) i Maleziji (52%) potražnja za kineskim električnim vozilima takođe visoka. Čak ni Australija (26%) i Novi Zeland (15%) nisu ostali imuni na „baterijske Kineze“.
Razlozi popularnosti kineskih električnih vozila leže u njihovim odličnim performansama, visokom stepenu tehnološke inovacije (uključujući autonomnu vožnju), bogatoj opremi i, naravno, konkurentnim cenama.
AutoRepublika