2. Oktobra 2025.

Nije samo Start&Stop sistem pod kritikama!

Neki tvrde da je ovaj sistem i tihi ubica motora vašeg automobila.

Već više od petnaest godina, mnoga vozila imaju ovaj indikator. Međutim, neki su uvjereni da on samo šteti vašem automobilu.

Ako vozite ili ste vozili relativno novi automobil, gotovo sigurno imate indikator promjene brzine na instrument tabli. To je ikona koja vam govori kada trebate promijeniti brzinu u višu ili nižu kod ručnog mjenjača ili, alternativno, broj koji označava odgovarajući stepen prenosa u bilo kojem trenutku. Ali jeste li pokušali striktno slijediti ove preporuke ?

Ako je tako, vjerovatno ste primijetili da nešto nije u redu. Teoretski, indikator promjene brzine u vašem vozilu pomaže vam da uvijek imate ispravan prijenosni omjer na osnovu brzine i pritiska koji vršite na papučicu gasa. Da bi se postigao ovaj cilj, kontrolna jedinica treba uzeti u obzir potrošnju goriva, odziv gasa i dugoročnu njegu motora.

Nažalost, proizvođači žele samo jedno: da vam pošalju poruku da biste trebali trošiti – i zagađivati ​​- što je manje moguće. Da biste to postigli, indikator promjene brzine na vašem vozilu – i na svim ostalim – govori vam da prebacite u višu brzinu pri smiješno niskim okretajima motora.

A to ima posljedice, uglavnom negativne za vas, koji ste, na kraju krajeva, kupili automobil i želite da traje dugi niz godina. Proizvođači su postali pravi regulatorni hodači po žici. Da bi prošli testove emisija i potrošnje goriva, softver koji kontroliše tu malu ikonu na instrument tabli programiran je s jednim ciljem: smanjiti prosječnu potrošnju goriva tokom ciklusa homologacije, a ne brinuti o bloku motora vašeg vozila.

Nažalost, proizvođači žele samo jedno: da vam pošalju poruku da biste trebali trošiti – i zagađivati ​​- što je manje moguće. Da biste to postigli, indikator promjene brzine na vašem vozilu – i na svim ostalim – govori vam da prebacite u višu brzinu pri smiješno niskim okretajima motora.

A to ima posljedice, uglavnom negativne za vas, koji ste, na kraju krajeva, kupili automobil i želite da traje dugi niz godina. Proizvođači su postali pravi regulatorni hodači po žici. Da bi prošli testove emisija i potrošnje goriva, softver koji kontroliše tu malu ikonu na instrument tabli programiran je s jednim ciljem: smanjiti prosječnu potrošnju goriva tokom ciklusa homologacije, a ne brinuti o bloku motora vašeg vozila.OGLAS

slika

Zato vas indikator poziva da prebacite u višu brzinu kada motor jedva pređe 1.500 obrtaja u minuti. Izgleda sjajno u laboratorijskom testu; u stvarnom životu, to je kao da tjerate biciklistu da se penje uz planinski prevoj u najvišoj brzini: ne samo da je neefikasno, već je i garantovano da će dugoročno izazvati povrede. Motor koji radi ispod svojih optimalnih obrtaja teško obezbjeđuje snagu koja vam je potrebna. Ovo nije problem kada vozite konstantnom brzinom i čak je preporučljivo za smanjenje potrošnje goriva, piše Auto Bild.

Ali kada automobil treba ubrzati uzbrdo ili preticati, javljaju se mikrovibracije koje se na kraju prenose na mnoge vitalne dijelove i samu radilicu. Ne samo to, već sagorijevanje nije u potpunosti završeno, što uzrokuje nakupljanje prljavštine na klipovima, EGR ventilu i filteru čestica. Svaki iskusni mehaničar će potvrditi: motori automobila koji uvijek rade na niskim okretajima prije ili kasnije završe u servisu.

slika

U stvari, mi sami smo najbolji pokazatelj kada treba promijeniti brzinu u višu ili nižu. Naravno, iskusniji vozači će brže “shvatiti” sva pravila mijenjanja brzina. Kao opšta preporuka, motor vašeg vozila bi uvijek trebao raditi u sljedećem rasponu brzina. Za benzinski motor , ovisno o modelu, između 2000 i 4000 o/min, gdje smjesa zraka i goriva čisto sagorijeva. Za dizel motor, priča je malo drugačija; idealno je između 1700 i 2500 o/min, s dovoljno obrtnog momenta da se izbjegne pretjerano pojačanje. Trebali biste jasno osjetiti da li se motor muči i oslušnuti kako radi. Na samoj papučici ćete osjetiti da li ravnomjerno razvija snagu i obrtni moment ili se “muči” pri preniskim okretajima.

Evo primjera iz stvarnog života. Ulazite u kružni tok brzinom od oko 25 km/h i u četvrtoj ste brzini. Kada izlazite, pritisnete gas, a motor zvuči kao da se muči, a od ubrzanja ne dobijate gotovo ništa. Očigledno ste trebali biti u trećoj ili čak drugoj brzini.

Ili također pokušavate penjati se uzbrdo u petoj brzini, a vaš automobil usporava i počinje čudno da se trese. Jasno je da se uspon mora savladati na višim obrtajima, ili u nižoj brzini. Stoga, nemojte slijepo slušati indikator, vaš osjećaj vožnje će najbolje odrediti koji je stepen prenosa optimalan u određenoj situaciji.

Jutarnji.hr

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

1 Komentar
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare
Ratko
Ratko
2 mjeseci prije

Jedna od ubjedljivo najglupljih, a i štetnih stvari, koje su uveli i ne odustaju!!!
Zbog ovog sistema moramo da kupujemo duplo skuplje akumulatore, alnaser trpi, motor trpi, sve trpi, a korist nikakva!