Fiat 500 je u sadašnjem obliku došao na tržište pre 17 godina, 2007. U modernim vremenima, automobili se ne zadržavaju toliko dugo na tržištu, bar što se putničkih automobila tiče. Međutim, sada se završava njegova era, prodavaće se samo zalihe. Ovo se takođe odnosi i na nabrijane verzije Abarth 595 i 695.
Čisto električna verzija 500e, lansirana pre četiri godine, ostaje u ponudi. Ona očigledno nije mogla u potpunosti da zameni „ćinkvećenta“. Početkom 2025. godine biće lansiran Fiat 500 Ibrida, koji je de facto model 500e sa litarskim benzinskim motorom sa tehnologijom blagog hibrida (MHEV).
Međutim, za razliku od prethodnog modela 500, novi 500 Ibrida se neće proizvoditi u Tihiju, u Poljskoj već će se proizvodnja preseliti u fabriku Mirafiori u Torinu, Fiatovom rodnom gradu, gde će se proizvoditi na istoj liniji kao i model 500e.
Izvršni direktor Fiata Olivije Fransoa opisao je ovaj potez kao dokaz posvećenosti italijanskoj automobilskoj industriji, nazvavši Italiju „našom pokretačkom snagom i našom budućnošću“. Fransoa je takođe rekao za Autocar da je slaba prodaja 500e dovela do razvoja 500 Ibride.
„Za nas je ključno da ispunimo očekivanja na svim tržištima na koja ulazimo. Svi smo pretpostavili da će prelazak na električna vozila biti brži i da će troškovi elektrifikacije brže pasti. Ali nismo mogli da predvidimo pandemiju kovida, nestašicu sirovina i činjenice da bi deo evropskog društva – posebno starije generacije – okrenuo leđa održivim rešenjima, međutim, to je realnost sa kojom se moramo suočiti“, nastavio je Fransoa.
Završetkom proizvodnje modela 500, nestaće i model Panda, koji je usko povezan sa modelom 500. Panda će ustupiti mesto novom modelu Grande Panda, krosoveru sa blago-hibridnim i električnim motorima koji će silaziti sa traka kragujevačke fabrike.
AutoRepublika