27. Aprila 2024.

Stara dama, miljenica Italije: Alfa Romeo Giulietta slavi 70. rođendan

Početkom 1950-ih, nakon što je osvojila dva uzastopna prvenstva F1 sa Alfettom koju je prvo vozio Farina, a zatim Fanđo, milanska marka htela je da napravi model koji će privući širu publiku.

Istovremeno, cilj je bio da se zadrži ono što je bilo karakteristično za Alfa Romeo već decenijama – tehnologija, performanse i stil. Alfa Romeo Centro Stile krenuo je sa radom, a jedan od njegovih pridloga – za verziju Sprint coupe – kasnije je u Bertoneu razvio Franko Skaljone. 

Isti dizajner je kasnije napravio Giulietta Sprint Speciale, kao i 33 Stradale iz 1967. godine, a Bertone je potom lično nastavio da nadgleda izgradnju Giuliette Sprint. Rezultat je bio nisko postavljen automobil sa minimalističkim bokom i zadnjim delom sa jako nagnutim zadnjim staklom. Njegov uspeh je bio trenutan i neverovatan.

Giulietta je zvanično predstavljena javnosti 21. aprila 1954. godine na sajmu automobila u Torinu, i to u coupé verziji. Giulietta Sprint odmah je pogodila žicu u prvim danima Motor Showa, kada je stiglo oko 2.000 porudžbina, što je ogroman broj za to vreme.

Dve nedelje ranije, organizovana je pretpremijera u dvorištu fabrike Portello za insajdere i vlasti: dvoje glumaca iskočilo je iz helikoptera obučene u likove iz predstave: Romea i, pogađate, Juliju.

Prva Alfa sa ženskim imenom

Giulietta je postala miljenica Italije kao prvi Alfa Romeo koji je dobio žensko ime nakon što je brzo osvojio javnost, za koju je delovao kao simbol ekonomskog procvata.

Alfa Romeo je ušao u novu takmičarsku arenu kompaktnih kupea visokih performansi i postavio je nove tehničke standarde koji ga stavljaju ligu ispred konkurenata, a Giuliettin motor bio je četvorocilindarac sa dva bregasta cilindra od 1290 cc, i izrađen u potpunosti od lake legure.

Išao je do najveće brzine od približno 170 km/h, uz performanse uporedive sa automobilima iz više kategorije. U Veloce verziji, Sprint je takođe osvojio svoju klasu na Mille Miglia 1956. godine, kao i nebrojene pobede na stazama i putevima širom sveta.

Sprintu se ubrzo pridružilo nekoliko drugih verzija: limuzina, Spider koji je dizajnirao Pinin Farina imajući na umu tržište SAD, Sprint Speciale, kao i Giulietta SZ. Postojala je i karavanska verzija, nazvana Promiscua. 

Kada je 100.001. limuzina Giulietta sišla sa proizvodnih traka u Portelu, Giulietta Masina je proslavila ovu veliku prekretnicu u proizvodnji; bio je to prvi model proizvođača automobila sa sedištem u Milanu koji je stigao do šestocifrenog primerka.vremena.

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare