Kineske marke registrovale su 3,5% manje električnih vozila u Evropi tokom 2024. godine, nego u 2023.
Prema podacima kojima raspolaže Dataforce, ovo je prvi godišnji pad od ulaska kineskih proizvođača na tržište.
Ukupno, kineski proizvođači automobila, koji uključuju BYD, MG, Nio i Xpeng osvojili su oko 8,5% tržišnog udela, piše Bloomberg.
Decembar je obeležio drugi mesec dodatnih carina Evropske unije uvedenih nakon što je utvrđeno da kineske državne subvencije daje nepravednu prednost električnim vozilima kineske proizvodnje.
U celoj Evropi, kineski proizvođači automobila zadržali su 8,2% tržišta električnih vozila u decembru, što je blagi skok u odnosu na prethodni mesec. Ipak, još uvek je to ispod proseka.
Podaci pokrivaju zemlje Evropske unije, Velike Britanije i članice Evropskog udruženja za slobodnu trgovinu poput Norveške.
Dodatni nameti EU, koji u slučaju MG-a znače i carine do 45%, počeli su da utiču na tržište početkom godine.
Uprkos nedavnim neuspesima, kineski EV konkurenti i dalje su “egzistencijalna pretnja” evropskim proizvođačima automobila, navela je kompanija za istraživanje tržišta Jato Dynamics u izveštaju.
Foto: BYD promo
Izvor: B92