8. Juna 2024.

Šta voze ruski zvaničnici: Na spisku i jedan brend sa Zapada, uprkos sankcijama

Ruski zvaničnici su ranije preferirali vozila marki Audi, BMW i Mercedes, a onda je njihova zemlja odlučila da napadne Ukrajinu i sve se promenilo.

Usledile su sankcije, sa ruskog tržišta su nestali proizvodi sa Zapada, a bilo je i novih državnih propisa. U skladu sa odlukom predsednika te zemlje, Vladimira Putina, vozni park vladinih automobila je pretrpeo velike promene.

Prva revidirana lista novih automobila državnih organa objavljena je 2023. Zatim je obogaćena serijom Lada i UAZ-a.

Zeleno svetlo je dobio i Aurus, koji igra ulogu lokalnog premijum brenda (uostalom, Aurus limuzinu koristi predsednik Vladimir Putin).

Vlasti su naklonjene i kineskoj automobilskoj industriji, odnosno vozilima sa logom Moskviča. To su, u stvari, kineski modeli koji imaju novu masku, logo i ime.

Sada je lista vozila ažurirana. Ministarstvo industrije i trgovine Ruske Federacije objavilo je izmene postojeće uredbe.

Vreme je za ambicioznije ciljeve. Odlučeno je da je krajnje vreme za popularizaciju elektromobilnosti. Otuda projekat da se državne službe primoraju da kupuju električna vozila već 2025. godine.

Međutim, pre nego što se to desi, velikodušno je odlučeno da se proširi asortiman dostupnih modela i tu je nekoliko iznenađenja.

U poređenju sa prošlogodišnjom listom, postoji nekoliko novih brendova (Kaiyi, Sollers ili SWM).

Ali verovali ili ne, među njima je i Citroen. Zašto je francuski brend na listi prihvaćenih proizvođača vozila u Ruskoj Federaciji?

Kako je uopšte tamo završio i pored sveobuhvatnih sankcija, ali i ruske odluke da koristi samo domaće i kineske proizvode?

Čini se da je to za ruske vlasti domaći proizvod. Naime, zahvaljujući saradnji sa Kinom, Rusi su nastavili proizvodnju Citroena C5 Aicross u bivšoj fabrici Stellantisa u Kalugi.

Delove isporučuje kineski proizvođač Dongfeng, koji proizvodi C5 Aircross za kinesko tržište.

A šta Stelantis kaže o tome? Kompanija sa sedištem u Amsterdamu je bespomoćna (priznala je da je izgubila kontrolu nad fabrikom) i ima malo uticaja na svog kineskog partnera.

Francuski mediji ne kriju ogorčenje. U Parizu su, međutim, svesni činjenice da više nemaju efikasne oblike pritiska na Rusiju, čiji će zvaničnici verovatno biti spremniji da biraju Citroen u odnosu na zastarele modele Lade.

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare