Digitec je jedan od najvećih maloprodajnih lanaca tehničke robe u Švajcarskoj i izneo je zanimljivu statistiku o kvarovima i kvalitetu servisne usluge najpoznatijih robnih marki na tržištu PC komponenti. Obzirom da imaju veliki uzorak, podaci su itekako relevantni, prenosi wccftech.
Obuhvaćeno je čak 17 proizvođača koji su poređani jedni naspram drugih kako bi se videlo čije se komponente najčešće kvare u dvogodišnjem periodu – zapravo u garantnom roku. Sa druge strane analizirano je ko od navedenih brendova ima najbrži servisni odgovor na granciju, ukoliko dođe do kvara. Dakle, dva najosetljivija pitanja kada su u pitanju krajni kupci.
Šta se najviše kvari u dvogodišnjem garantnom periodu?
Pre nego što krenemo u analizu objavljenih rezultata, valjalo bi napomenuti par stvari. Uzorak na kome je posmatran broj reklamacija tokom dvogodišnjeg perioda iznosio je 300 grafičkih karti. Odnosi se na prodaju u periodu od 2020-2022.godine. To je zapravo najreprezentativniji mogući period obzirom da se radi o vremenu opšte euforije rudarenja kriptovaluta za koje su se masovno koristile grafičke karte. Otuda ovi podaci itekako imaju relevantnost i mogu biti dobri pokazatelji kvaliteta proizvoda.
Obzirom da se radi o regionalnom, a ne globalnom uzorku treba imati u vidu ovu činjenicu u kontekstu brzine reakcije servisa i zamene. Zakonske regulative u pojedinim regionima mogu biti oštrije prema proizvođačima, koji u tim slučajevima brže reaguju na popravku i zamenu, nego što je to u ostalim delovima sveta.
Proizvođač sa najvećom stopom kvara grafičkih karti je XFX, dok je odmah iz njega, na naše veliko iznenađenje, Sapphire o kome u našim krajevima kolaju urbane legende nedostižnog kvaliteta. Očigledno je da Švajcarci imaju drugačije iskustvo. Najmanju stopu kvara imaju Dell i ASRock grafičke karte. Proizvodi kompanije Dell su mahom profesionalne kartice pa je očekivano i zašto su zauzele ovako visoku poziciju, dok je iznenađenje svakako ASRock sa samo 0.3% reklamacija.
Kada je u pitanju brzina i kvalitet servisne usluge, najbolje se pokazao Sapphire. Obzirom da je imao najviše posla u neku ruku i očekivano. Trebalo mu je samo 3 dana da reši reklamaciju svojih proizvoda. Najviše vremena da odgovore na reklamaciju je trebalo kompaniji Gigabyte, preko dve nedelje.
Čije su matične ploče najkvalitetnije?
Kada su u pitanju matične ploče, najmanje su se kvarile one iz MSI pogona. Iskreno i ne iznenađuje previše obzirom da i kod nas postoji mišljenje da su MSI ploče izuzetno kvalitetne. Slede ASUS, Gigabyte i ASRock za vrlo malim zaostatkom. Lošije od „first tier“ brendova su se pokazali Biostar i Supermicro.
Iako definitivno pati od problema sa kvalitetom ploča, Biostar je gotovo trenutno rešavao reklamacije. Drugi najbolji po pitanju servisa je bio Gigabyte, a najsporiji ASRock.
Bilo bi zanimljivo objaviti sličnu statistiku sa našeg tržišta od strane nekog većeg prodavca ili distributera. Takođe nas zanima vaše mišljenje o iznetim podacima, isto tako i vaše iskustvo sa navedenim markama i pozdanosti.
Foto: Shutterstock
Izvor: Benchmark