Nemački proizvođač automobila BMW objavio je danas da je njegov neto profit u 2024. pao za 37 odsto na 7,7 milijardi evra, pre svega zbog konstantno smanjene potražnje na kineskom tržištu.
Pored slabijih prodaja u Kini, kompanija se suočavala i sa problemima sa kočnicama koje je isporučivao firma Continental, prenosi Viršaftsvohe.
Prihodi od prodaje firme BMW su u prošloj godini pali za 8,4 odsto na 142 milijarde evra.
Kompanija je prošle godine isporučila oko 2,45 miliona vozila. što je neznatno manje u odnosu na 2,55 miliona iz 2023.
Minhenski proizvođač automobila je rekao da u 2025. očekuje profitnu maržu za automobile u rasponu od pet do sedam odsto, što je otprilike na prošlogodišnjem nivou od 6,3 odsto.
“Izazovno konkurentsko okruženje i makroekonomski, trgovinski i geopolitički razvoji mogli bi da imaju značajan uticaj na poslovni učinak”, navodi se u saopštenju kompanije.
Predviđanja kompanije za ovu godinu obuhvataju sve carine uvedene do 12. marta, uključujući američke namete na uvoz čelika i aluminijuma, kao i carine od 20 odsto na uvoz iz Kine i 25 odsto na uvoz iz Kanade i Meksika.
Generalni direktor firme BMW Oliver Cipse izjavio je da su carine možda bile dobar instrument pre nekoliko decenija, kada globalna tržišta nisu bila međusobno povezana kao danas, ali je kritikovao njihovu upotrebu u savremenom svetu, prenosi CNBC.
“Svet će vrlo brzo videti da ovo možda nije najpametniji način da poboljšate svoju konkurentnost”, dodao je Cipse.