Kao što je već opšte poznato, Alfa Romeo dela pod okriljem glomazne grupacije Stellantisa, a glavni zadatak je postavljen. Trebalo bi da se izdigne iznad proseka i da postane subpremijum brend. Kako bi se domogli cilja, nadležni su rešili da promešaju paletu, a obećali su i promociju noviteta u najpopularnijim klasama vozila. Trenutno, među kupcima najviše pažnje dobija segment s povišenom pozicijom sedenja.
Zato je prošle godine i promovisan krosover po imenu Alfa Romeo Tonale, koji je Perica Rajković testirao u dva izdanja, a najavljuje se i lansiranje još jednog pulena na platformi STLA Small. Da, na istoj onoj na kojoj počiva i već slavom ovenčani Jeep Avenger.
Novinarski izveštaji od pre par godina su sadržali tvrdnju da će Alfa Romeo iz asortimana isključiti kompaktni heč po imenu MiTo kako bi se dobilo mesta za krosover. Danas nema modela s troje vrata u gami proizvođača, upokojen je još 2018. godine, a pretpostavlja se da će novi SUV oplemeniti Alfinu ponudu negde tokom naredne godine. Nagađanja uključuju i to da će to vozilo poneti poznato „MiTskO“ ime, ali zvanične potvrde još uvek nema. Uzgred budi rečeno, ranije su bile aktuelne i glasine o oslanjanju na ime Brennero, ali je ta priča usled zvaničnog demantija pala u vodu.
Nema zvaničnih informacija ni o tome kako će budući „štiklaš“ izgledati. To nije zasmetalo dizajneru španskog portala (za čije praćenje je kod nas zadužen Milanče Grozdanović) da izgradi sopstvenu anticipaciju, ali pošto vest pišem ja koji sam zadužen da propratim rad sajta iz takođe nam bratske Rusije (Kolesa), njihovu ilustraciju i prikazujemo.
Kako bilo, sudeći po onom što vidimo na slici, kompaktni krosover će biti prava-pravcata Alfa, barem što se dizajna tiče. To podrazumeva dugu haubu čija linija, siluta pada od šoferšajbne ka farovima, a neizostavna je i trouglasta maska, kao i veliki usisnik vazduha integrisan u donji deo prednjeg branika. Matrica farova je fascinantna, što znači da sledi predstavljenu na pominjanom Tonaleu. Poseduje tri svetleća elementa, ali nezavisni dizajner ih vidi kao tri bumeranga, a ne polukruga (kako je kod modela Tonale to rešeno).
Budući SUV dobija i plastikarije oko karoserije, kao „pravi terenac“, dok su ručice za otvaranje zadnjih vrata skrivene u krovnom nosaču, odnosno C stubu. Krov integriše i malene nosače po površini istog, a tu su i bočni retrovizori s integrisanim pokazivačima pravca, mali spojler na vrhu poklopca prtljažnika i slično. Pretpostavlja se da novajlija neće biti duži od 4,2 metra.
Kakav će biti enterijer izdignutog MiToa, pojma nemamo. Ipak, razborito je očekivati da isti bude harmonizovan s ostalim modelima iz palete marke Alfa Romeo. To bi značilo da će čeoni panel biti sačinjen od analognog instrumentacionog panela. Naravno, to će biti privid jer će jedinice biti digitalnog formata. U sredini će svoje mesto očito naći i ekran osetljiv na dodir a koji će služiti za praćenje postavki multimedijalnog sistema.
Logično bi bilo da se novitet pojavi pokretan različitim kombinacijama hibridnih i električnih pogonskih sklopova. Najverovatnije je da će mehanika biti kopirana s modela Jeep Avenger. Kada bi se to pokazalo kao istina, to bi značilo da bi u srcu lakog hibridnog pogonskog sklopa bio benzinac zapremine 1,2 litra sa 136 „konja“. Radio bi u tandemu sa sistemom „anlaser-alternator“ na naponu od 48 volti. Pride, Alfa bi dobila i „zelenu“ mehaniku, to jest električni motor sa 156 konjskih snaga na prednjoj osovini i trakcionu bateriju kapaciteta 54 kWh.
Aktuelno je obećanje uprave italijanske marke da više informacija o dolazećem vozilu pruži pre kraja ove godine. Da oplemeni gamu Alfe Romea, trebalo bi u junu 2024.