Prošlo je nekoliko sedmica od kada je Toyota predstavila i treći model pod imenom Land Cruiser ili kako je na nekim tržištima poznat kao Prado J250. Pomalo konfuzna strategija sa imenom ovo „Land Cruiser“, i ne govori mnogo pa moramo da vidimo šta piše u nastavku.
Tako postoji J70, koji se danas uglavnom prodaje u Aziji i nije se značajnije izmenio još od 1984. godine, ali ga i dalje masovno kupuju oni koji žele provereni terenac bez mnogo fensi opreme. Tu je i J300, luksuzni SUV koji može da savlada sve terene, ali pritom će vam pružiti i onu opremu koja je uglavnom rezervisana za vozila marke Lexus. I na kraju J250 ili kako ga još uvek poznajemo u nekim državama širom sveta – Prado.
Prado nije bio dostupan na američkom tržištu do ove nove generacije (doduše, njegovo luksuzno izdanje jeste bilo pod imenom Lexus GX), ali debijem modela J250 se postavlja jedno veliko pitanje – šta to znači za model 4Runner?
Ovaj terenac se dugi niz godina prodavao paralelno sa Land Cruiserom, ali onim većim (J300) i jedan drugom se nisu mešali u posao. Odjednom, japanski proizvođač vozila ima dva ekstremna terenca kao što su J250/Prado i 4Runner, a koji su sličnih dimenzija i čini nam se ciljaju na istu grupu kupaca.
Doduše, moramo reći da je 4Runner relativno pristupačniji i njegova početna cena trenutno iznosi 41.990 američkih dolara. Čak i ona najskuplja konfiguracija pod imenom TRD Pro košta 55.955 „zelembaća“, što je ujedno gotovo ista brojka koliko će vam Toyota naplatiti za bazni Land Cruiser. U suštini, tamo gde 4Runner „završava“, tu Land Cruiser kreće, barem po pitanju cene.
Dva modela takođe imaju drugačiju mehaničku konfiguraciju. Land Cruiser će se nuditi Jenkijima samo kao 2,4-litarski hibrid, dok 4Runner pruža relativno veliki 4,0-litarski atmosferski benzinac. Ovde moramo spomenuti da je sadašnja generacija 4Runnera debitovala još 2010. godine i nekoliko puta je osvežavana, ali definitivno pokazuje godine i vreme je za naslednika.
To nam govori da bi ovaj 4,0-litarski benzinac mogao biti penzionisan i zamenjen nekim manjim turbobenzincem ili pak hibridom. Godine se definitivno nisu odrazile na popularnost, pošto je prošle godine isporučeno 121.023 primerka, a godinu dana ranije, rekordnih (barem za 4Runner) 144.696 jedinica, što ga čini popularnijim nego što su direktni rivali Jeep Wrangler i Ford Bronco.
Ali opet dolazimo do onog „ali“, pošto su Amerikanci poznati po tome što kupuju vozila „na kilo“. Sadašnji 4Runner je dugačak 4.860 mm, a novi Land Cruiser 4.925 mm. Mediji su upitali čelnike japanskog giganta za komentar, ali su samo dobili odgovor da je „4Runner veoma bitan model za Toyotu i deo budućih planova“. Niko nije ni pomislio da će ovaj model biti eliminisan, ali nas zanima šta bi naslednik mogao da donese.
Eksperti smatraju da će nova generacija debitovati 2025. godine i proizvodiće se na identičnoj platformi TNGA-F zajedno sa Land Cruiserom. To nam govori da će je pokretati identičan 2,4-litarski turbobenzinac i da će ponovo imati pozavidne terenske mogućnosti. Ali odgovore na mnoga pitanja sigurno nećemo znati barem još godinu dana…
AutoRepublika