Održavanje automobila treba shvatiti vrlo ozbiljno, jer će zanemarivanje sitnih kvarova i problema kad-tad sačekati i koštati nas mnogo više. Šta je to što nas najviše interesuje kada je reč o održavanju četvorotočkaša?
Vlasnici automobila se za neke minorne kvarove nekako uvek radije obraćaju Guglu, koji uvek na sve ima odgovor. Ovaj besplatni “dijagnostičar” je uvek na raspolaganju kada je reč o rutinskom održavanju koje ne zahteva angažovanje servisera, pa je portal KarMani istražio šta je to što vlasnike četvorotočkaša najviše zanima.
Kakav bi trebalo da bude pritisak u gumama
Upit “Kakav bi trebalo da bude pritisak u gumama” se na Guglu pretražuje najmanje 36.000 puta godišnje, a imajući u vidu da je ovaj parametar usko povezan sa bezbednošću u saobraćaju, brojke su sasvim razumljive. Osim toga, pritisak u pneumaticima utiče i na prosečnu potrošnju goriva, što je sa trenutnim cenama za benzin i dizel vozačima veoma važno.
Kako proveriti gazni sloj gume
Nešto manje od 21.000 pretraga na Guglu odnose se na proveru gaznog sloja guma, odnosno sa dubinom šara. Pneumatici sa niskim gaznim slojem, koje se u narodu nazivaju i “ćelavim gumama” su veoma opasne za vožnju, budući da je prianjanje automobila drastično smanjeno. U uslovima vlažnog kolovoza ovakve gume prouzrokuju i proklizavanje koje ne samo da može dovesti do materijalne štete, već i do fatalnog ishoda.
Kako promeniti brisače
Čisto vetrobransko staklo je veoma važno za bezbednu vožnju. Čak i minorni problemi sa gumicama brisača mogu ugroziti vas i druge učesnike u saobraćaju, budući da vam kao vozaču smanjuju vidljivost i preglednost druma. Prema Ahrefs statistici, upit “Kako promeniti brisače šoferšajbne” se na Guglu pojavljuje oko 5.500 puta godišnje.
Koliko često bi trebalo da menjamo ulje
Dovoljan nivo ulja je preduslov za nesmetan rad motora automobila, a u situacijama kada ga nema dovoljno četvorotočkaš jednostavno može prestati sa radom. Ukoliko se tako nešto desi na otvorenom putu, daleko od naseljenog mesta, problem je još veći. Odgovor na pitanje “Koliko često bi trebalo da menjamo ulje u motoru” u većini slučajeva zavisi od broja pređenih kilometara ili vremenskog intervala, ali se sam nivo vrlo lako može proveriti samostalno ili kod servisera.
Kako ukloniti ogrebotine sa šoferšajbne
Kod održavanja automobila važi samo jedno zlatno pravilo: problem treba rešavati odmah po uočavanju, jer će kasnije on postati samo veći. Ovo se odnosi na sve, pa i na sitna, gotovo bezopasna oštećenja vetrobranskog stakla. Upit “Kako ukloniti ogrebotine sa šofberšajbne” se na Guglu godišnje unosi najmanje 1.200 puta, što ne iznenađuje imajući u vidu da se naročito u proleće, zbog većeg broja kamenčiča na putu, dešavaju oštećenja.