Google i dalje tvrdi da u rezultatima lokalnih pretraga prednost daje veb sajtovima na lokalnim, nacionalnim domenima.
Svetske statistike kažu da 97% internet korisnika pretražuje lokalne kompanije. Pored toga, 46% svih pretraga na Google-u se odnosi na lokalne informacije.
Taj podatak je utoliko bitniji ako znamo da Google drži preko 90% svetskog tržišta veb pretraživača, dok u Srbiji zauzima 96,7% (92,24% na desktop računarima i 98,6% na mobilnim uređajima).
Pritom, 72% kupaca posle lokalne pretrage poseti prodavnicu koja je u krugu od osam kilometara od njihove trenutne lokacije. Takođe, nakon pretrage lokalnog preduzeća na mobilnom uređaju, 88% kupaca će nazvati ili posetiti tu firmu u roku od 24 sata.
Po skorašnjem domaćem istraživanju četvrtina srpskih firmi nema poslovni veb sajt. U tome prednjače nove i male firme. Na primer, čak 75% firmi starosti do jedne godine nema veb-sajt. Takođe, nema ga preko polovine preduzetnika. Najčešći razlog za neposedovanje sajta je da “nema potrebe”.
Ako se složimo da je sajt potreban, razmotrimo i šta treba ugraditi u njegov temelj, da bi on na najbolji mogući način obavio svoj posao. Naravno, reč je o internet domenu. Postavlja se pitanje koji – neko bi izabrao .com domen, što je u nekim situacijama ispravno, ali, pošto se radi o sajtu koji cilja lokalno srpsko tržište i do kog se dolazi kroz lokalnu pretragu, najbolji izbor je nacionalni .rs domen.
Razloga za to je više. Google i dalje tvrdi da u rezultatima lokalnih pretraga prednost daje veb sajtovima na lokalnim, nacionalnim domenima, kao što je .rs. To je najjači argument (po već spomenutom istraživanju s početka teksta najčešći razlog (65,8%) za izbor .rs domena za veb sajt firme je “zbog geografskog prostora na koji asocira”). Takođe, sajtovi na .rs domenu se prepoznaju kao domaći, pravljeni namenski za domaćeg korisnika, što on na kraju i ceni.
Drugi razlozi iozbora .rs domena ukljjučuju i: veći je izbor slobodnih domena; sve naknade se plaćaju u dinarima; komunikacija sa korisničkom podrškom je na srpskom jeziku; u slučaju bilo kakvog spora arbitraža je u Srbiji.
Naravno, nije sve u domenu. Google koristi preko 200 parametara prilikom rangiranja sajtova, ali ako su dva sajta istog kvaliteta, jedan na .rs, a drugi na .com, Google će u svojim pretragama za upite iz Srbije favorizovati onaj koji je na .rs domenu. Dakle, ako ste na .rs, imate više šansi da Google prikaže baš vaš sajt internet korisnicima koji traže lokalne firme, a njih je 97%. Pritom, ako ste im dovoljno blizu, 72% onih koji su vas našli svratiće i do vaše prodavnice.