U Nemačkoj je prošle godine registrovano nešto više potpuno električnih automobila od proseka u Evropskoj uniji, prema novim vladinim podacima. Međutim, ove godine taj postotak je pao.
Udeo novih registracija u Nemačkoj je 2023. iznosio 18,4 odsto, što je iznad proseka EU od 14,6 odsto, prema podacima Saveznog zavoda za statistiku.
E-vozila u Nemačkoj je bilo za 0,6 procentnih poena više nego prethodne, 2022.
Međutim, ovaj trend nije se nastavio 2024, pošto je Savezni zavod za motorna vozila izvestio da je samo 12,7 odsto novih automobila registrovanih između januara i avgusta imalo potpuno električni pogon.
Podaci EU pokazuju jasan jaz između severa i juga, pri čemu prednjače Švedska, Danska i Finska, gde električna vozila čine više od trećine svih novoregistrovanih automobila.
Nasuprot tome, najmanje novih e-automobila registrovano je u Hrvatskoj, 2,6 odsto, i Slovačkoj, 2,9 odsto.
Norveška sa 81,2 odsto i Island sa 52,8 odsto, koji nisu članice EU, i dalje su evropske zemlje s najvećim udelom.
Bez obzira na vrstu motora, Nemačka ima relativno visok udeo novih vozila – 14,8 odsto od otprilike 49,1 milion automobila mlađe je od dve godine.
Samo mali i bogati Luksemburg postiže višu stopu od 19 odsto.
U Rumuniji, Finskoj i Estoniji je posebno veliki broj starih automobila, gde je svaki treći stariji od dve decenije.