5. Oktobra 2024.

Šta kažu Britanci o novom R5: Viva la Renaulution!

Po prvi put od svog uspešnog ponovnog lansiranja pre četvrt veka, britanski Mini konačno ima kredibilnog rivala sa kojim može da se takmiči.

Čekanju je došao kraj. Renault 5 E-Tech je najavio veliki potencijal, tu je retro-futuristički dizajn, koji je osvojio mnoge ljubitelje automobila, a iz matične kompanije dugo su stizale najave o vozilu od kojeg se puno očekuje.

Sada su britanski novinari, među prvima, imali priliku da provozaju taj automobil. Prenosimo njihove utiske.

Novinari magazina Autocar zaključuju da je novi Renault 5 uspešna reinkarnacija ikone iz sedamdesetih.

Hvale vozne karakteristike koje su “spoj udobnosti i fokusiranosti”. Prema njihovom mišljenju, način na koji se R5 vozi je izvanredan, što ga čini udobnim automobilom za svakodnevnu upotrebu.

Performanse su adekvatne snazi motora. Postoje dve opcije sa 122 KS (baterija kapaciteta 40 kWh  domet oko 300 km) i 150 KS.

Unutrašnjost je jednako harmonična kao i eksterijer, i u njoj je zadovoljstvo sedeti.

Kako kažu Britanci, po prvi put od svog uspešnog ponovnog lansiranja pre četvrt veka, Mini konačno ima kredibilnog rivala sa kojim se može takmičiti: automobil koji ne samo da ga potencijalno može nadmašiti, već se i natjecati po poželjnosti. 

Viva la Renaulution, zaključuje Autocar.

Magazin je automobilu dodelio maksimalnih pet zvezdica.

“Zaista je sjajan: lagan i zabavan za vožnju, a opet udoban, iznenađujuće koristan i odlične vrednosti”, piše Autocar.

“Naravno, R5 nije bez konkurencije u klasi pristupačnih električnih automobila, zahvaljujući ovogodišnjoj ponudi novih proizvoda, i to je odlično za kupce. To je auto koji želite da imate, u kojem biste voleli da budete viđeni. U suštini, ovo je jedan preporođeni heroj kojeg biste trebalo da upoznate.”

Novinar posebno hvali vozne karakteristike.

“Taj široki stav, relativno mala masa (za električni auto) ispod 1,5 tone… Čini se da reaguje kako treba. Nije baš brz, ali to je u redu jer znači da možete iskoristiti 100% potencijala bez straha za svoj život ili vozačku dozvolu, što je upravo ono što Renault 5 treba da bude.”

Sa snažnijim motorom (150 KS) i većom baterijom (52 kWh), Renault 5 ubrzava do stotke za 8 sekundi i ima domet od oko 400 km, uz mogućnost brzog punjenja na punjačima snage do 100 kW.

U svojoj recenziji, još jedan britanski magazin – Top Gear daje R5 odličnu ocenu 9/10.

Podseća da R5 nije prvi lajfstajl retro EV. Pre njega su bili električni Mini i Fiat 500e.

Opet, veći je od Fiata 500 i prelazi više sa jednim punjenjem. Praktičniji je od Minija i bolje se vozi na neravnim putevima.

Nije ni najjeftiniji EV. Ali gledajući performanse i domet, on je dobro izbalansiran model.

Iznad svega, čini se doslednim jer je jednako šarmantan u vožnji kao i vizuelno.

Očekuje se da bi početna verzija sa slabijim motorom i manjom baterijom na evropskim tržištima mogla da košta oko 25.000 evra.

Jedini nedostatak je što prostor pozadi baš i nije komforan. Ipak, treba uzeti u obzir da je Renault 5 dug svega 3,92 m.

Čini se da bi Renault mogao da ima novi prodajni hit, pod uslovom da se tržište električnih automobila probudi iz trenutne krize.

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare