Osim što utiče na vidljivosti na putu, kiša može da izazove i gubitak upravljivosti vozila usled akvaplaninga.
Akvaplaning je pojava koja se događa kada se voda na putu skuplja ispod guma brže nego što može da bude odvedena.
Svako ko se u vožnji suočio sa ovim, zna koliku opasnost može da predstavlja, jer automobil tada gubi upravljivost, a kolovoz postaje klizav poput zaleđenog puta. Međutim, mnogi vozači, naročito oni neiskusniji, nisu svesni ove opasnosti.
Gume na automobilu projektovane su tako da pomoću šara odvedu suvišnu vodu koja se skuplja na asfaltu. Da bi izvršile ovaj zadatak, veoma je bitno je da imaju odgovarajuću dubinu šare.
U slučaju da je guma previše istrošena a dubina šare značajno smanjena, pneumatik neće biti u stanju da dovoljno brzo ukloni suvišnu vodu, tako da se između gume i vozne podloge stvara tanak sloj vode. Zbog toga automobil gubi na upravljivosti.
Ako vam se dogodi akvaplaning, nemojte panično okretati volan, jer će u onom trenutku kad se vrati kontrola nad vozilom, smer kretanja vozila zavisiti od toga kako ste ga postavili.
Moguće je da ćete zbog paničnog okretanja izgubiti kontrolu nad vozilom ili ćete skrenuti sa puta. Takođe, podignite lagano nogu s papučice gasa i nemojte pritiskati kočnicu.
Svaka nagla reakcija okretanja upravljača i pritiskanja pedale kočnice vodi u sigurnu nezgodu!
Za vozila sa ABS-om u istoj situaciji preporučuje se blago okretanje upravljača i snažno kočenje, jer će elektronski sistem dozirati neophodnu silu kočenja, a da pri tom točkovi ne budu blokirani.