28. Juna 2024.

Šta dobija Volkswagen ulaganjem milijardi u posrnulog proizvođača električnih automobila

Volkswagen planira da investira do pet milijarda evra u američku kompaniju Rivian. Šta je cilj te investicije? I šta Volkswagen planira na tržištu električnih automobila?

Volkswagen, najveći evropski proizvođač automobila, ulaže milijarde evra u saradnju sa američkim Rivianom, a cilj je zajednički razvoj tehnologije za buduće generacije električnih automobila.

Rivian je izazivač Tesle, a “cilj partnerstva je da se ubrza razvoj softvera Volksvwagen grupe i Riviana”, navodi se u saopštenju koje su objavile dve kompanije.

Kompanija iz Volfsburga u Nemačkoj želi da osnuje zajedničko preduzeće sa Rivianom, u kojem bi obe strane imale jednak vlasnički udeo, piše Dojče vele.

Saradnja obuhvata oblast razvoja softvera, upravljačkih računara i mrežne arhitekture.

Ključni deo sporazuma: Volkswagen će preći na Rivian tehnologiju i softver za nova vozila u drugoj polovini ove decenije.

Direktor Riviana, RJ Skerindž, naglasio je tokom telefonske konferencije da druge oblasti, kao što su baterije ili pogonska tehnologija, nisu deo partnerstva između dve strane.

Američki softver

Zahvaljujući ovoj saradnji, Volkswagen bi mogao da uštedi mnogo novca u poređenju sa razvojem tehnike u sopstvenom pravcu.

Nemački automobilski gigant je do sada segment razvoja softvera, odnosno tehnologije za električna vozila, poverio ćerki kompaniji Cariad.

Ali i on je u tom pogledu imao dosta problema. Na primer, važna softverska rešenja nisu bila gotova na vreme, pa su Volkswagenovi brendovi Audi ili Porsche morali da odlože predstavljanje i inauguraciju svojih novih modela na tržištu.

Prema pisanju lista Handelsblat, Audi već dve godine kasni sa plasmanom novih modela u odnosu na prvobitni raspored.

“Zahvaljujući ovoj saradnji, moći ćemo brže i uz manje troškove da integrišemo bolja rešenja u naša vozila”, rekao je direktor Volkswagena, Oliver Blume, i dodao da se time jača tehnološki profil kompanije, odnosno konkurentnost kompanije.

Rivian je osnovan 2009. godine, hartije od vrednosti kompanije su kotirane na Nasdaq tehnološkoj berzi, gde Rivian nominalno vredi oko jedanaest milijardi američkih dolara.

Istovremeno, kompanija beleži gubitke u poslovanju sa električnim pik-ap vozilima, odnosno električnim terencima. Nakon objave ugovora sa Volkswagenom, vrednost akcija je porasla za oko 42 odsto, odnosno za ukupan iznos od čak četiri milijarde dolara.

Napad na Teslu?

Da bi proizvođači svojim kupcima mogli (ponuditi) nove funkcije, godinama u svoje modele ugrađuju sve više upravljačkih jedinica, odnosno sve više kablova. Paralelno sa pojavom električnih automobila na tržištu, intenzivirana je trka u pogledu arhitekture vozila.

Trend je smanjenje složenosti, odnosno fokus je na softveru. Tesla je ovde bio pionir – pravi “kompjuter na točkovima”. U nemačkim medijima pojedini analitičari ovaj potez Volkswagena smatraju “napadom” na Teslu.

Od početka svog postojanja, Rivian razvija sopstvenu arhitekturu. Na samom početku, sa prvom generacijom platforme Rivian, bilo je potrebno 17 upravljačkih jedinica u različitim “zonama” vozila, rekao je Skerindž.

Za drugu generaciju taj broj je smanjen na sedam. Prema rečima Skerindža, američka kompanija je poslednjih godina shvatila da etablirani proizvođači imaju problema sa razvojem sopstvenog softvera.

Razlog za to vidi u načinu na koji se poslovanje proizvođača automobila odvijalo u decenijama iza nas: kupovano je mnogo tehnologije od različitih dobavljača i “na kraju su imali mnogo malih računara koji su bili zaduženi za određene funkcije”.

“Kompanije koje su dugo aktivne u svetu automobila imaju problema sa činjenicom da se arhitektura razvija po principu različitih zona, odnosno da jedna kontrolna jedinica preuzima ‘nadležnost’ za funkcionisanje više oblasti, kaže. Skerindž.

Rivian je te ECU (Electronic Control Unit) rasporedio po vozilu, kako bi skratio put transfera podataka.

Cena? Prava sitnica…

Rivian je jedan od retkih proizvođača koji serijski proizvodi takvu “zonalnu arhitekturu”, napominje Pedro Pačeko, automobilski analitičar iz Gartnera, koji se bavi analizom tržišta.

I zato je, smatra on, ta kompanija toliko vredna za Volkswagen. Kada se uzme u obzir koliko je novca nemački gigant već uložio u razvoj sopstvene platforme, onda su milijarde date za Rivian “prava sitnica”, smatra Pačeko.

Osim toga, ovaj sporazum takođe šalje signal da one stvari koje je neko razvio u sopstvenoj režiji može da preuzme drugi proizvođač, naglašava Pačeko.

Na kraju, obe strane bi mogle profitirati od partnerstva.

Rivianu je potreban svež novac, kako bi mogao da finansira razvoj jeftiniji i manji R2 SUV, vozilo koje bi na tržištu trebalo da se nađe 2026.

Kako piše list Handelsblat, američka kompanija je zbog gubitaka koje beleži ionako u potrazi za novim partnerima. Trgovinski džin Amazon, s kojim Rivian tesno sarađuje, ne želi da “ubrizga” svežu finansijsku injekciju, tvrdi se.

Rivian je u poslednje vreme morao da smanji proizvodne kapacitete kako bi se štedeo novac. U proteklom kvartalu koncern je isporučio oko 13.600 električnih vozila, pritom zabeležio promet od 1,2 milijardi dolara – i gubitke u visini od 1,45 milijardi dolara.

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare