5. Marta 2024.

Srbi i Hrvati se najzad složili oko nečeg

Ista marka automobila najprodavanija je u obe zemlje.

Tržište novih automobila u Hrvatskoj ostalo je stabilno iu februaru – prodato je 4.486 putničkih automobila, odnosno više nego u januaru, kada je novoregistrovan 4.461 automobil.

Prema podacima agencije za istraživanje tržišta Promocija plus, tokom februara prodato je 859 vozila više, odnosno 23,68 odsto više u odnosu na februar 2023. godine, piše Večernji list.

Kao i u Srbiji prošle godine, Škoda je zauzela tron u Hrvatskoj kao najprodavaniji brend ove godine – u prva dva meseca ove godine 1.238 vozača kupilo je jedan od njenih modela. Na drugom mestu ove godine je Volkswagen sa ukupno 787 vozila, od čega 451 u februaru.

Suzuki je treći – prodao je 740 automobila u prva dva meseca ove godine, od čega 423 u februaru.

Ova, japanska marka je značajno skočila u odnosu na prošli februar. Suzuki je u poslednjih mesec dana prodao čak 233 automobila, odnosno 122,63% više nego u istom mesecu prošle godine.

Toyota i Dacia su takođe u ovogodišnjim top 5, a slede Renault, Hyundai, Kia, Opel i Audi.

Audi je, dakle, jedini premijum brend u prvih deset, ali BMW mu je za petama – Audi je u prva dva meseca prodao 363 automobila, a BMW 318.

Treći član nemačke premijum trojke, Mercedes, je na 16. mestu ove godine sa ukupno 217 novoregistrovanih primeraka, od čega 113 u februaru.

Zanimljivo, među već poznatim markama – i evropskim i već prisutnim kineskim – među novoregistrovanim u februaru, primećuje se i jedan automobil potpuno novog brenda u Hrvatskoj, pomenuti Lynk & Co.

Kineski Lynk stidljivo je ušao na hrvatsko automobilsko tržište, godinu i po dana nakon što su prvi automobili iz Kine zvanično stigli u tu zemlju. Tada je put prokrčio MG Motor, nekada britanski brend, sada u kineskom vlasništvu.

Nakon MG-a došli su najpre Forthing, zatim Seres, a krajem 2023. i Geely,

Ako pogledamo trenutni poredak po modelima, Škoda Octavia je prva sa 636 novoregistrovanih jedinica ove godine, od čega 278 iz februara. Na drugom mestu je Suzuki Vitara – u februaru je prodato 236, od početka godine 363.

Treća je Opel Corsa. Deset Corsi iz februara pridružilo se 312 primeraka iz januara. Ova razlika je razumljiva, jer je osvežena Corsa tek stigla u februaru.

Listu najprodavanijih modela slede Suzuki SX4, Toyota Yaris Cross, Dacia Duster, Renault Clio, Dacia Sandero, Hjyundai Tucson, Toyota Corolla.

Tokom februara u Hrvatskoj je zabeleženo samo 48 novih registracija električnih automobila. Dok su tokom januara EV modeli imali udeo od 2,2%, tokom februara je pao na samo 1,07%.

Krajem marta očekuje se raspisivanje poziva za podsticaje, pa bi i ovi brojevi trebalo da se poprave. Tesla je ove godine imao najviše registracija električnih modela, a sledi Volkswagen.

Benzinski automobili ove godine imaju udeo od 44,4 odsto, hibridi zauzimaju 32,8 odsto tržišta. Novoregistrovano je 18,5% dizelaša, a samo 2,6% verzija sa gasnim instalacijama.

Ipak, i sa ovako niskim procentom, automobili na gas su i dalje traženiji od električnih, koji su nakon prva dva meseca ove godine imali udeo od 1,7 odsto.

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare