Veliki broj putnika u vozu bili su studenti, koji su se vraćali u Solun poslije produženog vikenda. Željezničari u Grčkoj i danas nastavljaju štrajk.
Do sada identifikovano 30 žrtava
DNK metodom u Larisi se obavlja identifikacija žrtava nesreće, a od 57 poginulih do sada je identifikovano 30 osoba i posmrtni ostaci biće danas predati porodicama, javlja novinarka Radio Beograda Majda Šimunec.
Navodi da se strahuje da bi broj žrtava mogao da bude i veći, jer se još uvijek ne zna tačan broj putnika koji su te večeri krenuli vozom iz Atine ka Solunu.
- Ono što je najpotresnije u čitavoj tragediji je da je 80 odsto žrtava bilo starosti između 19 i 28 godina – dodaje ona.
Objašnjava da su tim večernjim vozom iz Atine za Solun uglavnom putovali mladi, jer su tada bile jeftinije karte i do Soluna bi stizali za četiri sata. U utorak veče, kada se dogodila nesreća, oni su se vraćali poslije prazničnog vikenda.
Poslije nesreće uslijedile su ostavke. Osim ministra saobraćaja koji je podnio postavku, ostavke su ponudili i čelnici grčke željeznice.
Šef stanice u Larisi, koji je uhapšen odmah nakon nesreće, priznao je da je napravio grešku sa ključem kojim se mijenja kolosijek voza.
- Saznalo se da je napravio i drugu kobnu grešku, jer nije pogledao kontrolnu tablu gdje je mogao da vidi da voz ulazi u pogrešan kolosijek i tako spreči tragediju. Poražavajuće je, kako mediji prenose, da je na tom radnom mjestu bio od januara ove godine i da nije imao nikakvo iskustvo da bi obavljao posao šefa željezničke stanice – navodi Šimunec.
Apstolu za RTS: Ne zna se tačno koliko je putnika bilo u vozu
Novinarka Ivana Apostolu, koja se javila iz Atine, kaže da je prema posljednjim informacijama 57 osoba izgubilo život u sudaru dva voza, 48 ljudi je u bolnici od toga šestoro je teško povrijeđeno, a 56 putnika se vodi kao nestalo.
- Ono što je najgore je što se ne zna koliko je zaista putnika bilo u vozu. Brojka od 350 je ono što kruži u medijima, ali u posljednjoj stanici u Larisi tada kada je voz prolazio bilo je poslije 22 sata kada je biletarnica bila zatvorena. Tako da se ne zna koliko je ljudi tada ušlo, odnosno izašlo iz voza i zbog toga je broj nestalih nešto što se svakodnevno mijenja – navodi Apsotolu za RTS.
Ističe da je najtužnije to što je toliko mladih izgubilo život.
- Ono što se svi pitaju je zašto se nesreća dogodila i zašto ovo nije moglo da se izbjegne ranije, jer su se sve ove stvari već godinama znale i zašto je ovo morao da bude trenutak kada se svi zapitamo šta je ono što smo mogli da uradimo da do ovoga ne dođe – ističe Apostolu.
?uče je organizovan 24-časovni štrajk željezničara u Grčkoj, a Apostolu kaže da će biti nastavljen i danas.
- Saobraćaj jeste paralisan, jer su zaustavljene sve vozne linije, ali ljudi nisu burno reagovali, jer je jučerašnji dan žalosti bio posvećen svim žrtvama i željezničari su željeli da na neki način skrenu pažnju na sve probleme koje imaju – dodaje ona.
Ukazuje da je cilj današnjeg štrajka da se na jednom mestu skupe sva pitanja koja su udruženja željeznica imala sve ove godine i pošalju nadležnim institucijama, kao i da će zatražiti da se zakaže hitan sastanak sljedeće nedjelje.
- Nakon toga željezničari su najavili da će organizovati veliku konferenciju za medije gdje će skrenuti pažnju na sve ono što su godinama govorili, ukazivali i na ono što su im nadležne institucije rekle da će učiniti tačku po tačku u narednom periodu – kaže Apostolu.
Šef stanice u Larisi je uhapšen, a Apostolu navodi da je istraga i dalje u toku, a da je do sada poznato da je on usmjerio voz koji se kretao kolosijekom Atina–Solun u kolosijek na kojem se već nalazio voz koji se kretao iz Soluna.
- Vozovi su dvadesetak kilometara znali da se kreću istim kolosijekom. Kako je istraga još u toku dolazi se do novih činjenica. ?uče je naglašeno da iako se mislilo da signalizacija nije radila i da šef stanice nije mogao da zna da se vozovi kreću u istim kolosijecima, da je ipak postojala kontrolna tabla gdje je poslednjih pet kilometara to mogao da vidi. To je splet okolnosti, a da bi se dobila konačna slika treba da se uradi temeljna istraga – rekla je Apostolu za RTS.
Spasilačke ekipe i danas su na licu mjesta, iako kako kažu sve je manje nade da u smrskanim vagonima ima preživjelih.
Traže se i odgovorni za najveću željezničku nesreću u Grčkoj, a šef stanice u Larisi koji je uhapšen odmah nakon sudara juče je saslušan.
Izveden je pred istražnog sudiju, a njegov advokat rekao je da on prihvata odgovornost, ali da je važno vidjeti ko su sve krivci za ovu tragediju.
- Važno je da ne propustimo da vidimo šumu od drveća, a ovde postoji “šuma” odgovornosti. Vjerujem da će pravda veoma dobro obaviti svoj posao – istakao je advokat šefa željezničke stanice u Larisi.
Imenovan je i novi ministar saobraćaja u Grčkoj, nakon što je dosadašnji podnio ostavku nakon nesreće. ?orgos Gerapetrit, tokom preuzimanja dužnosti, poručio je da svoj mandat počinje zadatkom da istraži najtežu željezničku nesreću u zemlji, da modernizuje željeznički sistem i unaprijedi bezbjednost putovanja vozom.
- Pošto se suočavamo sa pravom tragedijom, želim, prije svega, da se izvinim porodicama poginulih i iskreno želim da ih pogledam u oči i kažem da će se ovaj težak i mučan posao nastaviti dok se ne završi. Sve će biti ispitano – dodao je novi ministar.
RTS