16. Juna 2024.

Smeta vam buka koju prave točkovi? 

Još 2010. godine, kompanija je predstavila prvi praktični rezonator za smanjenje buke, a sada je razvila rezonator druge generacije koji je upola manji od prvobitnog.

Automobilske gume i njihovo kotrljanje po putu stvaraju veliku buku, koja se (subjektivno) najviše čuje kod električnih automobila, s obzirom da je elektromotor tih, ali nema velike razlike ni kod automobila na benzin i dizel.

Ova buka dopire do putnika u kabini vozila i ometa ih u razgovaru ili slušanju audio uređaja.

Honda ima genijalno rešenje za problem – skrivene rezonatore koji rade na poništavanju buke koju proizvode gume. Po svom dejstvu, oni podsećaju na slušalice za poništavanje buke.

Inženjeri Honde su uspeli da izračunaju frekvenciju zvuka gume i stvore pasivne rezonatore. Postavili su ih na unutrašnju površinu točka i tako navodno uspeli da smanje buku.

Buka koja se stvara unutar gume naziva se rezonancija cevi i prenosi se kroz ogibljenje u kabinu automobila stvarajući prepoznatljiv zvuk kotrljanja pneumatika koji čuju putnici u vozilu.

Honda je koristila koncept Helmholcove rezonance, fenomena koji stvara zvuk kada osoba dune preko vrha prazne boce, da stvori rezonator koji se obavija oko točka i generiše frekvenciju da potisne rezonanciju gume kada se vazduh kreće unutar pneumatika.

Rezonatori su napravljeni od lake smole. Još 2010. godine Honda je predstavila prvi praktični rezonator za smanjenje buke, a sada je razvila rezonator druge generacije koji je upola manji od prethodnog.

B92.

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare