Mercedes i Renault prekinuli su veze koje su ranije rezultirale zajedničkim razvojem Twinga i Smarta. Nemačka kompanija tražeći bolje finansijske rezultate okrenula se kineskom tržištu, odnosno tamošnjem gigantu, kompaniji Geely.
Nakon prvog zajedničkog modela, malog SUV-a Smart #1, stigao je i drugi, sa oznakom #3. U pitanju je električni kupe-krosover, koji je svetsku premijeru imao na aktuelnom Salonu automobila u Šangaju.
Što se tiče spoljašnjosti, vidi se uticaj dizajna savremenih Mercedesovih SUV modela. To je posebno uočljivo kada se posmatra zadnji deo novog Smarta.
Tehnološki, razvoj modela potpisuje kineski Geely, a osnovu čini Sustainable Experience Architecture mehanička platforma, koju već koriste brendovi Zeekr i Volvo.
Za sada nema informacija o baterijama i pogonskim jedinicama, ali uvidom u ono što je dostupno u paketu sa ovom platformom, odnosno kod ranije predstavljenog malim Smarta #1, možemo nagađati.
U novi Smartov SUV mogla bi biti ugrađena baterija kapaciteta 62 kWh, a sigurno će biti opcija sa jednim ili dva motora, do maksimalnih 428 KS.
Unutrašnjost je takođe zasnovana na dizajnu koji je prvi put viđen na Smartu #1, sa već tradicionalnim velikim ekranom za informacije i zabavu.
Smart #3 će imati svoj evropski debi u septembru, a brend će započeti svoju novu eru na Starom kontinentu modelom #1, koji će biti dostupan od leta. Do tada ćemo znati više tehničkih detalja.
B92.