Slavni reditelj Martin Skorseze otkrio je jednom prilikom kako izgleda njegov savršeni film.
Iako se Martin Skorseze nikada nije upuštao u horore, to je jedini žanr koji jej izbegavao, to ne znači da ne može da komentariše, te da ga neki nisu čak i inspirisali.
U jednom intervjuu Skorseze je pohvalio talenat i tehniku “majstora” naučnofantastičnog horora Džona Karpentera. “Džon Karpenter je reditelj koji se ne srami da se zadrži unutar žanrova koje voli i koji se bavi svojim zanatom kao majstor. Njegove slike uvek imaju kvalitet ručne izrade. Svaki rez, svaki pokret, svaki odabir kadriranja i pokreta kamere”, rekao je Skorseze.
Izabravši jezivi klasik kao jedan od deset najboljih filmova svih vremena, Skorseze se prisetio kako ga je otkrio u svojim kasnim tinejdžerskim godinama. “Prvi sam put Pepeo i dijamant video 1961.”, prisetio se. Nastavljajući, opisao je Vajdin jedinstveni smisao za horor.
“Poput noćne more koja se ne prestaje odvijati, osećaj izluđujućeg ludila i apsurda, tragedija političkih prepucavanja na rubu mira i ratnog sazrevanja. On je uzor svim filmašima”, rekao je.
Cenjeni poljski reditelj Andrzej Vajda preminuo je 2016. u dobi od 90 godina. Bio je najpoznatiji po ranoj trilogiji ratnih filmova Pokoljenje, Kanal te Pepeo i Dijamant, ali se mogao pohvaliti širokim i impresivno raznolikim katalogom, koji je završio filmom Afterimage iz 2016. godine. Godine 1981. nagrađen je Zlatnom palmom na filmskom festivalu u Kanu, a 2000. dobio je počasnu nagradu Akademije za doprinos svetskom filmu.