Polovni luksuzni automobili mogu u startu imati povoljnu cenu, ali su zato rupa bez dna kada je reč o održavanju.
Verovatno ste u sami ponekad maštali o kupovini malo starijeg premijum automobila koji ima iznenađujuće nisku cenu, sa željom da se vozite u luksuznom automobilu za mnogo manje novca nego što je to vozilo koštalo kao novo.
U Srbiji je to najčešće slučaj sa modelima nemačke trojke (Mercedes, BMW, Audi), dok u Americi može da se mašta i o Rolls-Royce automobilu, naročito kada se u oglasima pojavi polovnjak koji košta kao nov Mercedes.
Kao što je, na primer, ovaj Rolls-Royce Phantom iz 2004.
Ponuđen po ceni od 69.950 dolara, izgleda kao dobra prilika za nekog ko planira da izdvoji tu sumu novca za automobil, s obzirom da je kao nov koštao (tadašnjih) 320.000 dolara, što je ekvivalent od nešto više od 531.000 dolara danas kada se uzme u obzir inflacija.
Zaljubljenici u automobile će se bez sumnje oduševiti mogućnošću da voze jedan ovako luksuzan auto sa 6.8-litarskim V12 motorom koji je imao 459 KS (338 kW) kada je izašao iz fabrike.
Ali upravo je taj motor, kao i svi ostali luksuzni sadržaji, razlog da se kupac kloni ovog Phantoma.
Jer, kada nešto krene po zlu na jednom od ovih starih luksuznih vozila, troškovi popravke su astronomski.
U ovom slučaju, kako pokazuje priložena faktrura, na poslednji servis automobila koji je obavljen 2023. godine potrošeno je čak 78.913,57 dolara!
Dok se u oglasu ovaj podatak ističe kao prednost i pokazatelj “pedantnog održavanja i pažnje koja je uložena u ovo vozilo”, u stvarnosti predstavlja ozbiljno upozorenje potencijalnim kupcima koji misle da dobijaju luksuzni auto za “male pare”, osim ako su spremni za troškove održavanja koji dolaze sa tim.