Cene vrtoglavo rastu, pa i vožnja električnim automobilom postaje sve skuplja. I ne samo to, prema najnovijim informacijama na zapadu Evrope vožnja električnim automobilom u nekim slučajevima postaje i skuplja u odnosu na benzince.
Danas je na putevima EU skuplje preći 100 km u električnom automobilu nego u modernom benzincu.
Uzevši pretpostavku da električni automobil prosečno troši 20 kWh/100 km, a uz aktuelne cene punjenja od 0.62 evra/kWh, 100 km u električnom automobilu košta 12.4 evra.
Kada su u pitanju modeli A i B segmenta, uporedivi benzinski auto prosečno troši 6 l/100 km, što je uz aktuelnu cenu goriva od 1.68 evra/l jeftinije od električnog vozila i iznosi 10.08 evra za pređenih 100 km tvrde iz belgijskog magazina Knack.
Kalkulacija za snažnije modele poput BMW iX50 koji troši oko 30 kWh /100 km je još pogubnija jer 100 km košta oko 18 evra ili okvirno 12 litara benzina.
Belgijski magazin pritom upozorava da je stvar još lošija po vlasnike električnih automobila ako se puni na brzom DC punjaču, jer tada cena isporučenog kWh raste na 0.74 evra.
Nakon što je baterija napunjena važno je pomeriti automobil sa punjača. U protivnom se plaća penal od 1.8 evra/h, ali i čak 15 evra/h na brzim punjačima.
Zato je potpuno izvesno da održivost elektromobilnosti ima dva najznačajnija faktora:
1. Ekonomičan električni automobil sa potrošnjom do 15kWh/100 km
2. Posedovanje sopstvene solarne infrastrukture snage od 5-10 kW kojom bi bez uticaja na energetski sistem i okolinu ali i novčanik snabdevali svoje vozilo električnom energijom
A na zakonodavcu je da čuje reč struke i „zdrave pameti“ i da reaguje održivo kroz ukidanje subvencionisanja električnih automobila, čiji fond treba usmeriti na zaboravljene lake hibride koji su neopravdano izostavljeni od stimulacija a u masi prodatih znače neuporedivo više za ekološki faktor.
Vrelegume.