Vlasnik Škode Superb iz Holandije je u svoj automobil ugradio znatno jači motor, i tako dobio snažan, brz i praktičan karavan.
Kao što je poznato, Superb je flagship model kompanije Škoda, a jedan primerak prethodne generacije ispod haube krije tajnu.
Reč je o tome da je četvorocilindarski motor zamenjen 2,5-litarskim TFSI motorom iz Audija RS3, koji u fabričkoj konfiguraciji razvija oko 400 KS, odnosno oko 120 KS više u odnosu na najsnažniji fabrički Superb ove generacije.
Međutim, to nije sve, jer je pomenuti TFSI motor tjuniran, tako da sada isporučuje 720 KS i 830 Nm obrtnog momenta.
Praktični porodični karavan je tako pretvoren u “raketu”, a za ubrzanje od 0 do 100 km/h su mu na nemačkom autoputu bez ograničenja brzine bile potrebne samo 3,32 sekunde. Maksimalna brzina mu je blizu 300 km/h.
Kada restrikcije izduvnih gasova nisu bile toliko stroge kao danas, Škoda je prodavala prvu generaciju Superba pod vlasništvom Volkswagen Grupe sa V6 dizelskim i benzinskim motorom, a naslednik je imao i 3,6-litarski VR6 motor.
Originalni Superb, koji se nudio 1930-ih i 1940-ih, imao je veliki 4.0-litarski V8 motor, ali i niz šestocilindarskih.
Najsnažniji model najnovijeg Superba nudi 265 KS. Škoda nikad nije ponudila RS verziju visokih performansi, ali ovaj vlasnik ju je sam kreirao ubacivši motor iz Audija RS3.
Izvor: B92