Rast popularnosti vozila s povišenom pozicijom sedenja je u depresiju bacio tražnju za običnim putničkim automobilima, pa su tako neki proizvođači automobila počeli da obustavljaju ponudu tradicionalnih modela. Čini se da je taj trend pre par godina pokrenuo Ford, odlukom da eliminiše putničke limuzine (i ostale modele) iz ponude, doduše uz izuzetak sportiste Mustanga.
Sedan Volkswagen Passat je bio jedan od trozapreminskih modela koji je najduže izdržao u Evropi, ali sada će se nuditi samo u karavnskom izdanju. Ugašena je i Opelova Insignija, i to u izdanjima pod različitim imenima, zavisno od tržišta, dok je ista sudbina snašla i Ford Mondeo. Istina, neki od pomenutih četvorotočkaša se i dalje nude (i proizvode) u Narodnoj Republici Kini.
Škoda opet ima nameru da održi živom ponudu običnih putničkih vozila, pa tako namerava da predstavi perjanični model pokretan motorom s unutrašnjim sagorevanjem. Novitet je u mehaničkom smislu rodbinski povezan s Passatom Variantom za 2024. godinu, i kao takav će premijerno biti izložen očima javnosti drugog dana novembra. U međuvremenu, zvanično su objavljeni dizajnerski crteži oba karoserijska stila novog Superba, kako karavanski, tako i liftbek. Da je izabran pravi trenutak – i nije baš, sve se dešava s početkom Salona automobila u Tokiju.
Na temelju crteža se da zaključiti da nova Škoda Superb dolazi s evolutivnim stilom i kao takva više podseća na model zategnutih bora, nego potpuno novog sadržaja. Nova Škoda je duža, viša i neznatno uža od prethodnika. Veruje se da će biti prostraniji od odlazećeg modela, kako za putnike, tako i za tovar koji nose.
Dok je spoljašnost vozila manje-više ista, dotle je putnička kabina ozbiljno preuređena i putnici su dobili pristup trilingu rotacionig tastera s ugrađenim malim ekranima, nešto nalik viđenom kod Audija TT-a. Ponuđeno je i više raznovrsnih funkcija kojima se pristupa mimo fizičkih tastera smeštenih na središnjoj konzoli. Samo je par tradicionalnih kontrolnih funkcija na tabli kojom dominira 13-inčni ekran info-zabavnog sistema. Digitalni instrumentacioni klaster meri 10 inča po dijagonali i može biti dopunjen i opcionim projekcionim ekranom (HUD).
Škoda je namerna da nudi Superb s veoma širokim brojem dostupnih pogonskih sklopova. Očekujemo dizel, benzinska i plug-in hibridna izdanja, baš kao i varijante s prednjim i s integralnim pogonom. Nezavisno od toga koji izaberete, dobićete semostepeni menjač tipa DSG, izuzev elektrifikovanog modela koji dolazi, opet s DSG-om ali šestobrzinskim. Kad smo tu da naglasimo i da je ručica menjača zapravo polugica i da je na stubu upravljača. Tako se dobilo više mesta između sedišta.
Amerikanci, koje u ovom izveštaju predstavlja redakcija lista Motor1 (gde smo i pročitali priču), žale što Škoda ne namerava da ponudi model Superb i na tlu njihove (sjedinjene) države, jer su tamošnji ljudi preplavljeni ponudom krosovera i pikapova. Ipak, na kraju utehu pronalaze u činjenici da će tamo biti ponuđen Volkswagen ID.7 kao baterijski model.
AutoRepublika