U razgovoru sa članom Upravnog odbora kompanije Škoda Auto, Martinom Janom, kolege iz Prava su saznale detalje o trenutnom stanju u kompaniji, izazovima sa kojima se suočavaju i planovima za budućnost. Jan je naglasio da je nedostatak delova konačno rešen i da fabrike rade punim kapacitetom. Rok isporuke automobila je smanjen sa godinu dana na jedan do tri meseca. Kompanija je takođe izrazila ambiciju da bude među prvih pet brendova u Evropi po isporukama automobila u naredne dve godine.
Jan je objasnio dramatično povećanje cena novih automobila u Češkoj i drugde, koje je pripisao rastućim cenama sirovina, visokoj inflaciji i nedostatku čipova. Povećane cene su takođe posledica povećanih troškova proizvodnje i rada, usložnjenih globalnim događajima kao što su pandemija i sukobi u Ukrajini.
Na pitanje o budućnosti cena električnih i konvencionalnih automobila, Jan je izrazio verovanje da će cene električnih automobila opasti dok će se cene konvencionalnih vozila zadržati ili čak rasti. Ovaj trend će biti rezultat poboljšanja kvaliteta i tehnologije, ali i plana za postepen prelazak na električnu mobilnost.
Razgovarajući o proizvodnji, Jan je potvrdio da su problemi sa snabdevanjem delova rešeni i da su fabrike sada u punom jeku. Rokovi isporuke su značajno skraćeni, a kompanija planira uvođenje novih električnih modela svake godine. Proizvodnja električnog modela Enyaq je u toku, a za narednu godinu najavljen je model Elroq, dok su za 2025. planirani mali krosover i porodični SUV sa sedam sedišta.
Na pitanje o ulasku kineskih brendova na evropsko tržište, Jan je priznao ozbiljnost konkurencije, ali izrazio jeverovanje da će Škoda Auto ojačati svoju poziciju na tržištu. Iako se očekuje da Kina postane igrač u industriji električnih automobila, Jan je istakao da je evropsko tržište još uvek atraktivno i puno mogućnosti za rast.
Govoreći o budućnosti automobilske industrije, Jan je rekao da Škoda Auto ostaje posvećena električnoj mobilnosti i da planira proizvodnju električnih vozila, ali će i dalje proizvoditi vozila sa konvencionalnim motorima sve dok to ima smisla. Takođe, Jan je osporio glasine da je Škoda Auto usvojila strategiju fokusiranu samo na proizvodnju vozila sa unutrašnjim sagorevanjem.
Na temu emisija i standarda, Jan je izrazio podršku naporima za smanjenje emisija, ali je takođe istakao potrebu za jasnom politikom podrške industriji u Evropi kako bi se izbegla preterana zavisnost od uvoza i osigurala konkurentnost.
U zaključku, Martin Jan je istakao ambiciju Škode Auto da ostane relevantna i konkuretna u budućnosti, istovremeno se prilagođavajući promenama u industriji i zahtevima tržišta. Kompanija planira da ostane lider u tranziciji ka električnoj mobilnosti, sa ciljem da zadrži i unapredi svoju poziciju na evropskom tržištu automobila.
AutoRepublika