Škoda Auto obilježava svoj 130. rođendan na sajmu klasičnih automobila Rétromobile u Parizu. U partnerstvu sa Škoda France, češki proizvođač automobila izlaže 16 vozila kroz tri vijeka automobilske istorije, nudeći putovanje kroz nasljeđe kompanije.
Kao jedan od najprestižnijih svjetskih sajmova klasičnih automobila, Rétromobile privlači oko 130.000 posjetilaca širom sveta.
Češki proizvođač automobila u velikom stilu slavi svoju 130. godišnjicu. U Porte de Versailles, gde se održava 49. iteracija Rétromobile-a, Škoda je udvostručila svoj izložbeni prostor na 500 m². Sa 16 eksponata, izloženo je više vozila nego ikad, pružajući posetiocima rijetku priliku da vide širi presjek evolucije kompanije.
S dva na četiri točka: Rane godine
Izložba prati Škodine korijene do kasnog 19. veka s replikom bicikla L&K Slavia iz 1897. godine, u pratnji dva istorijska motocikla: L&K BZ iz 1903. pokretao je jednocilindrični motor od 331 cm³ s maksimalnom brzinom do 60 km/h; dok L&K CCR iz 1905. odražava kontinuirani napredak kompanije u inženjerstvu motocikala.
Izložba povodom godišnjice biće upotpunjena Škodinim prvim automobilom: L&K Voiturette A, koji je imao svoj debi 29. oktobra 1905. godine, imao je dvocilindrični motor od 1.005 cm³ koji proizvodi 7 konjskih snaga, što mu je omogućavalo da postigne brzinu do 40 km/h.
Zlatno doba: Od 1920-ih do 1940. godine
Škoda L&K 110 iz 1929. predstavlja period nedugo nakon što su se Laurin & Klement spojili s industrijskom grupom Škoda 1925. godine, prelaz koji je postupno doveo do preimenovanja vozila. Još jedan istaknuti eksponat je Škoda Popular Sport Coupé iz 1934. godine – izuzetno rijedak model iz ograničene serije od samo pet primjeraka, nedavno kupljen od strane Škoda Muzeja. Ovaj segment upotpunjuje Škoda Rapid OHV iz 1940. godine, brat modela Popular, aerodinamične karoserije i maksimalne brzine od 110 km/h.
Poslijeratna praktičnost, stil otvorenog krova, off-road i filmska zvezda
Četiri automobila iz druge polovine 20. vijeka nude raznolik pogled na Škodinu evoluciju. Škoda 1201 STW, proizveden u više stilova karoserije – uključujući verziju vozila hitne pomoći – ovde je predstavljen u izgledu službenog vozila iz 1958. godine. Škoda Felicia iz 1961. godine, pokretana četvorocilindričnim motorom od 1.089 cm³ i 50 konjskih snaga, postala je ikona elegancije 1960-ih, postižući brzinu do 130 km/h.
Još jedan model koji očekuje posjetioce Škodinog štanda je robusno pomoćno vozilo Škoda Trekka, koje se proizvodilo na Novom Zelandu između 1966. i 1973. Godine, koristeći mehaničke komponente iz modela Škoda Octavia Super. Ovaj izbor zaokružuje jedinstvena Škoda 110 Super Sport Ferat iz 1981. godine, model po narudžbini kreiran posebno za kultni češki horor film Ferat Vampir (Upír z Feratu).
Moderno doba i električna budućnost
Škodina linija 21. vijeka predstavljena je s pet modela. Škoda Octavia WRC (2003) ističe dugogodišnju predanost brenda motosportu, dok Škoda Superb Tour de France iz 2005. odražava njenu blisku povezanost s profesionalnim biciklizmom. Škoda Yeti Extreme Concept, predstavljen 2014. godine, stvoren je kao show car visokih performansi. Dva električna modela predstavljaju Škodinu trenutnu proizvodnu ponudu u Parizu: Škoda Enyaq i potpuno nova Škoda Elroq.
Rétromobile: Proslava automobilske baštine svjetske klase
Izložba Rétromobile održava se na Paris Expo Porte de Versailles od srede, 5. februara do nedjelje, 9. februara. Kao jedan od najprestižnijih svetskih sajmova klasičnih automobila, privlači oko 130.000 posetilaca širom sveta, uključujući i entuzijaste i profesionalce iz industrije. Škoda je redovni učesnik događaja, a prošle godine je proizvođač automobila prigodnom izložbom obilježio 90. godina modela Škoda Superb.