Poznati češki proizvođač automobila, Škoda sa sedištem u Mladoj Boleslavi je pokrenula proizvodni ciklus koji za rezultat ima sklopljeni najmanji i najjeftiniji model game s povišenim odstojanjem od tla. Novajlija nosi naziv Kylaq, i biće montiran u indijskom gradu Puneu. Jasno, namenjen je kupcima na indijskom potkontinentu.
Svetska premijera Škode Kylaq je održana početkom novembra ove godine, a pre nekoliko dana se mladoboleslavski proizvođač automobila pohvalio zvaničnim pokretanjem proizvodnje. Prvi automobili bi trebalo da stignu do kupaca u januaru 2025. godine, i njihova cena je određena da bude na nivou od oko 8,8 hiljada evra.
Škoda Kylaq je treći lokalno razvijen Škodin model, posle Kushaqa i Slavije, a koji će biti izgrađen na modernoj platformi komercijalnog naziva MQB A0-IN, posebno prilagođenoj uslovima indijskog tržišta. Novitet, s dužinom od 3.995 milimetara spada u izuzetno popularan segment malih SUV-ova dužine do četiri metra, što je opredeljeno usled primene lokalnih poreskih propisa koji donose veće namete za vozila duža od te granične vrednosti.
Automobil izlazi na tržište s turbobenzinskim motorom od 85 kW (1.0 TSI), koji je dostupan u kombinaciji sa šestostepenim manuelnim ili automatskim menjačem. Njegov dizajn je po prvi put u indijskom modelu inspirisan „moderno-čvrstim“ (Modern Solid) stilom, dok je kabina dovoljno kvalitetna da čovek pomisli da Kylaq pripada višem segmentu.
Pored 25 elemenata aktivne i pasivne sigurnosne opreme, uključuje sistem električno podesivih prednjih sedišta sa ventilacijom, najveći prtljažni prostor u klasi zapremine 446 litara, neki paketi opreme uključuju i električni šiber, a postoje i takozvani održivi materijali, kao što su presvlake od bambusa.
“Uspešan početak proizvodnje Škode Kylaq predstavlja odraz zajedničke posvećenosti i saradnje između ekipa koje rade u Indiji i Češkoj Republici,” kazao je Andreas Dik, član upravnog odobora društva Škoda Auto. On je zadužen za proizvodnju i logistička pitanja. „Ovaj napor je stvorio idealne uslove da Kylaq postane kamen temeljac našeg uspeha u Indiji, postavljajući nova merila u svom segmentu i jačajući naš fokus na ovo brzo rastuće tržište.“
Škoda Auto Volkswagen India Limited je s početkom proizvodnje novog modela povećala kapacitet svoje fabrike u Puni za 30%, tako da je isti sada na nivou od 255 hiljada vozila na godišnjim osnovama.
Prema navodima kompanije proizilazi da je povećanje obima proizvodnje u Indiji viđeno kao „važan deo njene strategije internacionalizacije, koja uključuje i aktivnosti u Vijetnamu i celom regionu ASEAN-a, kao i u Kazahstanu“.
AutoRepublika