Kompanija Škoda Auto ima ambiciozan cilj za sledeću godinu — značajno premašiti prodaju električnih automobila iz 2023. godine, kada je isporučeno rekordnih 80.000 vozila. Ključnu ulogu u ovom rastu igraće novi model Elroq, koji će se pridružiti većem modelu Škodi Enyaqu. Očekuje se da će prodaja Elroqa nadmašiti prodaju Enyaqa, izjavio je menadžer za marketinške proizvode Jaromír Mendl.
Škoda je do sada prodala preko 200.000 električnih vozila modela Enyaqa, a trenutno beleži dodatnih 50.000 narudžbina, od čega 20.000 otpada na Elroq, predstavljen u oktobru. Sledeće godine kompanija će morati značajno povećati prodaju električnih vozila kako bi ispunila strože emisijske standarde za flotu proizvedenih automobila.
„Ulazimo u mnogo veći segment, i zato očekujemo veću prodaju u poređenju s većim modelom Enyaq. Naravno, deo kupaca Elroqa doći će na račun Enyaqa“, dodao je Mendl.
Elroq će se pojaviti na tržištu u prvom kvartalu sledeće godine. Tokom godine očekuje se i unapređeni model Enyaq, dok će gradski automobil Škoda Epiq biti predstavljen kao najjeftiniji električni automobil marke, čija se proizvodnja planira za 2026. godinu. U narednim godinama predviđa se i lansiranje velikog električnog vozila sa sedam sedišta, kao i električnih verzija popularnih modela s klasičnim pogonom, poput Octavije.
Kupce Škoda planira privući cenom Elroqa, koja počinje od 799.000 čeških kruna (31.757 evra) što je najniža cena u ovoj klasi i koja je na nekim tržištima uporediva s modelom Karoq.
Škoda Elroq nudi sistemsku snagu od 125 kW do 210 kW i tri verzije baterija sa kapacitetima od 55 kWh do 82 kWh. Model s najvećom litijum-jonskom baterijom ima domet do 581 kilometar i maksimalnu brzinu od 180 km/h. Verzija Elroq 85× sa pogonom na sve točkove dolazi s dodatnim elektromotorom na prednjoj osovini. Zahvaljujući optimizovanoj funkciji prethodnog zagrevanja baterije, manja baterija se na brzim „DC“ punjačima može napuniti od 10% do 80% za 24 minuta.
Elroq se ističe najvećim prtljažnim prostorom u svojoj klasi, s osnovnim kapacitetom od 470 litara, koji se obaranjem zadnjih sedišta može povećati na 1.580 litara. Standardna oprema uključuje ekran multimedijalnog sistema od 13 inča, virtuelnu asistentkinju Lauru zasnovanu na veštačkoj inteligenciji, napredne sisteme asistencije i do devet vazdušnih jastuka.
Aplikacija MyŠkoda, koja je redizajnirana, sada omogućava upravljanje brojnim funkcijama vozila, poput zaključavanja i otključavanja vrata, kao i daljinskog parkiranja. Kroz uslugu PowerPass, vozači mogu kontrolisati proces punjenja svojih vozila.
AutoRepublika