Iznenađenje je toliko da je u Holivudu počelo da se postavlja pitanje da li je pri tome došlo do kršenja pravila Američke filmske akademije koji određuju načine na koji je dozvoljeno da se lobira za neki film ili ulogu u trci za Oskara.
Naime, u petak je akademija objavila da će razmotriti načine na koji su se sprovodile kampanje i proveriće da li je pri tome bilo kršenja pravila zbog kojih bi trebalo menjati ta ista pravila kada se govori o društvenim mrežama i digitalnim komunikacijama.
U sklopu agresivne kampanje, holivudske zvezde nedeljama su hvalile glumu Andree Rajzboro u filmu “To Leslie”, a među njima su bile Ejmi Adams, Kejt Vinslet, Šarliz Teron i Melani Lajnski koje su to činile na društvenim mrežama, išle su na projekcije filma a često i vodile razgovore nakon projekcije s autorima filma.
Oni koji podržavaju Andreu Rajzboro tvrde kako su te glumice, objavama na društvenim mrežama, samo navele koliko su oduševljene njenom glumom i time pokušale da privuku pažnju na film čiji je budžet bio mali i nije mogao da se takmiči s bogatijim rivalima.
Ali, sumnje su se pojavile kada dve tamnopute glumice, Danijela Dedvajler i Vajola Dejvis, nisu osvojile nominaciju. Jedna neimenovana osoba, stručnjak za Oskarovske kampanje, rekao je za portal The Wrap kako je “Džejson Vajnberg, menadžer Andree Rajzboro, mobilisao armiju starijih belih dama. To nije dozvoljeno ako si član Akademije. Ali kada ti to menadžer kaže, a ti si starija glumica, šta da radiš?”. Vajnberg je jedan o velikih holivudskih igrača igrača koji brine o karijerama glumica kao što su Lora Dern, Alison Vilijams, Kristina Riči i Naomi Vots.
On podseća da su od novembra prošle godine projekcijama filma “To Leslie” prisustvovale Šarliz Teron, Gvinet Paltrou, Kortni Koks, Edvard Norton, Dženifer Aniston i Mini Drahver.
To se nastavilo u decembru i januaru kada su Meredit Vieira, Mia Farou Alison Džejni i Džo Mantenja nazivali “To Leslie” “malim filmom s velikim srcem”. Zanimljivo, svi su koristili istu frazu u svojim objavama. Glumica Meri Mekormak, supruga Majkla Morisa, reditelja filma “To Leslie”, retvitovala je te objave na svom Twitteru i Instagramu. A onda su to primetili korisnici društvenih mreža pa se zaključilo kako se radi o koordinisanoj kampanji.
Film “To Leslie” snimljen je za manje od milion dolara, u američkim bioskopima prikazivao se samo nedelju dana i zaradio je samo 27.000 dolara pre nego što je počeo da se prikazuje na VOD-u.
Akademija će sada proveriti je li se radilo o tzv. grass root kampanji koja je dozvoljena ili je bilo kršenja pravila Akademije. Naime, prema pravilima, direktno kontaktiranje članova Akademije kako bi se promovisao neki film strogo je zabranjeno.
Ujedno, članovi Akademije ne smeju da komentarišu nominovane tokom njihove kampanje. Ako to rade, mogu da budu izbačeni iz Akademije na godinu dana. To se odnosi na Facebook i Twitter, ali se ne spominje Instagram.