Evropski parlament podržava blažu verziju standarda Euro 7 za automobile, ali ona još nije finalno definisana, niti potvrđena.
Dve su suprotne strane u ovom procesu – predstavnici proizvođača i grupe koje se bore za ekologiju. Problem je u trošku usklađivanja novih propisa za koju Evropska komisija smatra da neće preći 300 evra, ali da bi na nove i postojeće automobile trebalo uvesti ekološki pasoš.
Verzija EU parlamenta, koju je nedavno usvojio Odbor za ekologiju i za koju se očekuje da će biti odobrena 1. novembra, zadržala bi trenutne standarde emisije Euro 6 za putničke automobile i laka komercijalna vozila.
U tom slučaju, to bi bila blaža Euro 7 norma, koja bi trebalo da ostane na snazi sve do 1. jula 2030, odnosno do 2031. za autobuse i teretna vozila. Međutim, postoji i druga strana koja se ne slaže sa tim.
Budući da nova pravila zahtevaju usklađivanje standarda, svaki bi novi i postojeći automobil morao bi da bude ponovo sertifikovan, što bi donelo nove troškove ugradnje sistema za kontrolu emisija, a upravo to je bio predmet spora, prenosi Kliks.
Proizvođači automobila kažu da bi to moglo podići cenu malih automobila za nekoliko hiljada evra, dok je Evropska komisija tu brojku spustila na 300 evra ili manje.
“Transportation & Environment”, grupa ekoloških aktivista, bila je vrlo kritična prema glasanju u EU parlamentu.
Oni su istakli da je to “katastrofa za javno zdravlje”, jer bi ova odluka dopustila automobilskoj industriji da “proizvode zelenije automobile sa lažnim Euro 7 standardima, dok oni i dalje jako zagađuju okolinu funkcionišući po principima Euro 6 tehnologije”.