Ni sva pogrebna vozila nisu ista. Kao i u slučaju regularnih automobila, postoje oni za obične smrtnike, kao i premijum modeli.
Izreka o neizbežnosti smrti i poreza je relevantna kao i uvek. I dok nekima polazi za rukom da utaje porez i izvuku se sa tim, čak ni oni ne uspevaju da pobegnu od Kosača.
A kada se desi taj neizbežni susret, zašto ne otići u stilu – luksuznim pogrebnim vozilom? Italijanska kompanija Biemme specijalizovana je za pretvaranje premijum i superluksuznih modela u prevozna sredstva za poslednje putovanje, a neke od konverzija su prilično zanimljive, piše Motor1.
Nazvan “Aymon”, Mercedes CLS je jedan od automobila koji italijanskoj kompaniji služi kao osnova za pogrebno vozilo. Ironično, sam CLS je “mrtav” pošto je serijska proizvodnja ovog modela okončana u avgustu.
Tokom prerade zadržana su zadnja sedišta i vrata dok je pozadi dodata ogromna nadogradnja za kovčeg sa pregradom. Biemme navodi da je takođe ojačao strukturu karoserije. Osim toga, ugradio je velika zadnja vrata, a čak je zadržao i rezervni točak.
Za još raskošniju poslednju vožnju, tu je i Rolls-Royce Ghost konverzija, zajedno sa veličanstvenim V12 motorom.
Proizvođač mu je nadenuo ime “Ghoster”, a auto zadržava zadnja originalna vrata koja se otvaraju unazad i omogućavaju pristup zadnjim sedištima.
Takođe dobija veliki odeljak za kovčeg, a italijanska kompanija izdašno koristi materijale od skupocenog drveta. Enterijer je opremljen i prilagodljivim LED osvetljenjem.
Jaguar XF i Mercedes E-klase su još neke od limuzina koje Italijani pretvaraju u pogrebna vozila.
Međutim, Biemme je takođe radio na jednom luksuznom krosoveru. U pitanju je Maserati Grecale i to je GT verzija. U verziji pogrebnog vozila dobila je nadimak “Kalea” i ima četvorostruke izduvne cevi.
Ipak, čini se da je ova prerada nezgrapnija od prethodnih, jer su proporcije vozila pomalo čudne u poređenju sa sedanima.
B92.