Novi Renault 4 je tipičan primer kako funkcioniše moderna evropska automobilska industrija, objašnjava zašto evropske kompanije danas hronično zaostaju za kineskim, koje fantastičnom brzinom izbacuju visokotehnološke inovacije i osvajaju svetsko automobilsko tržište u onim zemljama i regionima gde su „Kinezi“ još uvek dozvoljeni. Evropa i Severna Amerika prošlog leta su se visokim carinama ogradile od kineskih električnih vozila.
Predstojeće oživljavanje Renaulta 4 postalo je poznato još 2021. godine, kada su prve patentne slike automobila nove generacije procurile na internet. Godine 2022, novi Renault 4 je predstavljen javnosti u obliku koncepta 4Ever Trophy. Serijska verzija će debitovati za dve nedelje, ali prodaja će početi tek naredne godine.
Ukupno, samo javna faza razvoja novog R4 je trajala četiri godine – neki kineski brendovi (na primer, Nio) uspevaju u potpunosti da ažuriraju svoj asortiman modela u isto vreme.
Klasični Renault 4 je se proizvodio od 1961. do 1994. i prodat je u preko 8 miliona jedinica širom sveta, postavši jedan od najpopularnijih automobila zajedno sa klasičnim modelima – VW-om Bubom, Citroenom 2CV i Minijem. Tajna uspeha svih ovih automobila je njihova niska cena i jednostavnost. R4 je imao tipičan raspored za francuske automobile sa prednjim pogonom tih godina sa uzdužno postavljenim motorom i na njemu pričvršćenim menjačem napred, na koji se iz putničkog prostora iznad motora pružala duga šipka ručice menjača.
Ovakav raspored menjača nije sprečio kompaniju Sinpar da napravi verziju R4 sa pogonom na sva četiri točka: menjač je morao da se pokreće ispod dna i promenila se lokacija rezervoara za benzin. To jest, R4 je u stvari imao povišenu „krosover“ verziju, kao i kabriolet verziju i dostavno vozilo.
Novi Renault 4 je baziran na platformi električnih vozila AmpR Small, ranije poznatoj kao CMF-B EV, koja je već korišćena za pravljenje nove generacije Renaulta 5 i njegove sportske verzije, Alpinea A290. Najavljeno je da će ukupna dužina novog R4 biti 4,14 m (dužina klasičnog sa 5 vrata je 3.663 mm). Što se tiče forme, novi Renault 4 će biti nešto između krosovera i hečbeka – barem možemo očekivati povišenu verziju u duhu koncepta 4Ever Trophy. Pogon na sva četiri točka je i dalje u pitanju, nezavisno zadnje vešanje platforme AmpR Small teoretski omogućava da se to napravi.
Što se tiče dizajna, novi Renault 4 pažljivo kopira svog pretka: postojaće trouglasti bočni prozori pozadi, vizir iznad vrata prtljažnika, zadnja svetla u obliku ovalnih tableta i vertikalni utisnuti detalji na branicima, imitirajući očnjake klasičnih hromiranih branika. Amblem na prednjoj strani će biti osvetljen, bočne strane će dobiti reljefne utiske u obliku rende, krov će imati šine ili veliki izrez sa kliznim platnom. Ostale karakteristike će biti poznate uskoro.
Nova „četvorka“ će se proizvoditi u fabrici u francuskom gradu Mobežu – na istom mestu gde se proizvodi „kombi“ Renault Kangoo treće generacije i njegovi klonovi u vidu Nissana Townstara i Mercedes-Benza T Klase/ Citans/EQT-a. Možda će novi Renault 4 imati i komercijalnu verziju.
Dodajmo da će Reno 2026. godine vratiti u opticaj još dva istorijska modela: asortiman francuskog brenda će biti proširen „budžetnim“ hečbekom Twingo četvrte generacije i novim dostavnim kombijem Estafette.
AutoRepublika