Sredinom ljeta je na tlu Velike Britanije održan čuveni Festival brzine u Gudvudu (Goodwood Festival of Speed). Šef Toyote za evropsko tržište, Jošihiro Nakata je tom prilikom bio dostupan za razgovor s novinarima redakcije francuskog automobilskog medija po imenu Largus, i tom prilikom je pojasnio pristup kompanije aktuelnom tržišnom trenutku, govoreći o važnosti „omogućavanja prava izbora kupcima“, naročito u pogledu izbora tipa pogonskog sklopa.
Tojota se često optužuje da zaostaje u oblasti elektrifikacije, ali je s druge strane neosporni pionir u hibridizaciji. Prvi baterijski model kompanije, BZ4X, je s mukama lansiran na evropskom tržištu, što su pratili i produženi rokovi isporuke. Ali brend će do 2026. godine ubrzati ovaj tempo lansiranjem niza od šest novih modela sa nultom emisijom izduvnih gasova. Međutim, Toyota svakako ne namerava da se fokusira samo na ovu tehnologiju. Po priznanju generalnog direktora Toyote Europe Jošihira Nakate „motor s unutrašnjim sagorevanjem goriva nastupa kao predstavnik tehnologije koja i dalje ima važnu ulogu“.
Toyota se upravo iz tog razloga opredelila za pristup u više pravaca i teži tome da postigne ugljeničnu neutralnost u Evropi do 2035. godine. Ovako koncipirana strategija je suprotna ideji većine drugih proizvođača, a koja je u potpunosti fokusirana električnu, kao pogonsku energiju.
Japanski brend će stoga nastaviti da pridaje veliku važnost hibridizaciji, čiji se razvoj nastavlja predstojećim dolaskom nove blagohibridne alternative (48V) za pikap kamionet Hilux. Istovremeno, kompanija ulaže u tehnologiju vodonika, s novom generacijom gorivnih ćelija planiranom za 2026. i razvoj tečnog vodonika kao goriva za motore s unutrašnjim sagorevanjem.
Konačno, kao i Porsche, i Toyota veruje u sintetička goriva. Takođe je započeo eksperimentalnu fazu u motosportu sa GR Corollom uvrštenom u kup Super Taikyu. „Motosport je način da se obuče ova vozila i edukuju ljudi o ovim novim tehnologijama “, objašnjava Jošihiro Nakata. Pre nego što dodam da sva ova rešenja moraju da omoguće „da se zadovolji maksimalni broj kupaca dok, nastavljaju da nude zabavne automobile“.
Toyota u isto vreme radi na razvoju novih tehnologija baterija za buduće električne automobile koje namerava da iznese na tezgu. Ne ulazeći previše u detalje, Jošihiro Nakata nam je otkrio da inženjeri „trenutno rade na produženom životnom veku ovih baterija, kako bi pronašli rešenje da njihov kapacitet bude veći od 80% nakon osam godina rada“.
Prema rečima japanskog šefa, brend takođe želi da „učini mobilnost dostupnom svima“. Da bi to uradio, koristiće baterije tipa LFP (litijum-gvožđe-fosfat) od 2026. godine, a koje su jeftinije za proizvodnju. One će biti ponuđene na početnim modelima i smanjiće nabavnu cenu vozila za oko 40% u poređenju sa BZ4X-om, dok će domet povećati za petinu u poređenju sa ovim drugim, sve da bi se dostiglo 600 kilometara.
Plan puta koji je predstavio proizvođač takođe predviđa da će u intervalu između 2027. i 2028. godine doći nove baterije tipa NMC, one koje su poznate pod nazivom „Visoke performanse“ (High Performance). Ovo bi moglo povećati domet na više od hiljadu kilometara i omogućiti prelazak sa 10 na 80% dopunjenosti baterije za svega 20 minuta.
Konačno, šef evropske divizije Toyote se nada da će „videti da ključna tehnologija stiže što pre“, i takođe je potvrdio da je „razvoj baterija u čvrstom stanju još uvek u toku“. Ova tehnologija bi na evropsko tržište trebalo da stigne za tri do četiri godie. Omogućiće do 1.000 kilometara dometa s jednim punjenjem i vreme punjenja od 10 minuta za prelazak sa 10 na 80% dopunjenosti baterije.
AutoRepublika.com