5. Aprila 2023.

Seat odlaže lansiranje električnih modela, Cupra postaje prioritet

Nema sumnje da će Seat svu snagu uložiti u Cupru, jedan od najmlađih brendova, ali i brend koji dobro posluje na evropskom tržištu od kada se izdvojio 2018. godine.

Umesto da najavljuje nove proizvode za Seat, Vejn Grifits, šef oba brenda, potvrdio je da Seat ne planira uskoro da lansira električne modele. Bar ne do 2026. godine, što potvrđuje da i po elektrifikaciji Cupra prednjači.

Kako prenosi britanski Autocar, Grifits je rekao: “Novi električni automobili na koje se trenutno fokusiramo su namenjeni brendu Cupra. Ne možemo elektrifikovati oba brenda odjednom. Seat je zadužen za motore sa unutrašnjim sagorevanjem, Cupra je BEV (električno vozilo na baterije ). Mislim da ideja da se ova dva brenda međusobno dopunjuju, pošto su na tržištu u isto vreme, posebno tokom ove prelazne faze, ima mnogo smisla.”

U prevodu, Seat će još nekoliko godina biti bez električnog modela u svojoj ponudi, što će ga staviti u nepovoljniji položaj u odnosu na njegovu već dobro elektrificiranu konkurenciju.

Jedino gde će struja proći je segment tzv. mikromobilnosti, gde je Seat najavio svoje prisustvo konceptima Mo i Minimo.

Recimo i da je šef Volkswagena, Tomas Šefer, ranije izjavio da je budućnost španskog brenda sigurna najmanje do 2028. ili 2029. godine. Sa druge strane, Cupra već ima električni Born, a Tavascan i još jedan neimenovani model, najavljen za 2025. konceptom UrbanRebel, dolaze uskoro.

Cupra je prošle godine prodala 152.900 jedinica, što je skoro duplo više nego prethodne godine. Zahvaljujući tome, Seat je prvi put od 2019. godine ostvario operativni profit od 179 miliona evra.

Španski proizvođač je tokom ove godine povećao isporuke za čak 27%, odnosno Seat za 12%, a Cupra za čak 75%.

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare