Većina vozača nije baš srećna kada mora za volan po snegu, jer osim što snežne padavine smanjuju vidljivost, stvaraju i klizav premaz na putu zbog kojeg i najmanja greška može da dovede do sudara.
Isto tako, za temperature ispod nule morate da brinete o poledici koja se zimi stvara na kolovozu, a ni gusta magla nam ne ide u prilog.
U takvim uslovima vozači su iznenađeni i ponekad previše agresivno pritiskaju papučicu kočnice, što dovodi do blokiranja točkova i proklizavanja vozila, a tu vam često ni ABS neće pomoći.
Zato, smanjite brzinu, ubacite menjač u nižu “brzinu” i zaustavite vozilo laganim dodirom kočnice. Ovo će sprečiti točkove da se blokiraju i aktiviraju ABS sistem.
Naglo okretanje volana takođe može biti opasno jer točkovi ne prijanjaju za podlogu kao u normalnim uslovima vožnje, pa naglim okretanjem točka možete stvoriti negativan efekat ekvivalentan naglom kočenju.
Takođe, smanjite pritisak na papučicu gasa, jer osim veće potrošnje, proklizavanje točkova neće vam dobeti ništa dobro.
Laganim otpuštanjem kvačila pustite da se vozilo polako pokrene, zatim umereno dozirajte gas i menjajte brzine glatkim pokretima. U svakom trenutku budite izuzetno fokusirani na sebe, ali i na druge učesnike u saobraćaju.
Držite sigurnosnu udaljenost veću nego što mislite da je dovoljna – na primer, ako za idealne uslove držite rastojanje na oko 20 metara, onda u snegu i ledu povećajte ga na najmanje 50 metara.
Na uzbrdici važe skoro ista pravila kao i za vožnju po suvoj podlozi. Nakon što ste zaustavili vozilo, povucite ručnu kočnicu a ponovno kretanje izvedite na sledeći način – levom rukom držite volan, a desnom lagano otpustite ručnu kočnicu.
Postepeno otpustite kvačilo i dodajte gas, a nakon što se vozilo pokrene u željenom pravcu, potpuno otpustite ručnu kočnicu i nastavite lagano da dodajete gas.
Ovo pravilo ne važi za automobile sa elektronskom ručnom kočnicom. Otpustiće se automatski nakon što sistem prepozna da je vozilo krenulo napred.
Srećan put!