Agencija za transport San Franciska odobrila je budžet od 212 miliona dolara za zamenu sistema kontrole vozova koji koristi zastarele 5¼-inčne diskete iz 1998. godine
Odbor municipalne agencija za transport San Franciska (SFMTA) pristao je da potroši 212 miliona dolara kako bi svoj Muni Metro laki železnički sistem oslobodio disketa.
Automatski sistem kontrole vozova (ATCS) Muni Metroa zahteva 5¼-inčne diskete od 1998. godine, kada je instaliran na stanici podzemne železnice Market Street u San Francisku. Sistem koristi tri diskete za učitavanje DOS softvera koji kontroliše centralne servere sistema. Portparol SFMTA, Majkl Rokaforte, dao je dodatne detalje o tome kako laki železnički sistem funkcioniše za Ars Technica u aprilu, rekavši: “Kada voz uđe u podzemnu železnicu, njegov ugrađeni računar se povezuje sa sistemom kontrole vozova kako bi voz radio u automatskom režimu, gde vozovi sami voze dok operateri nadgledaju.
Kada napuste podzemnu železnicu, oni se isključuju iz ATCS-a i vraćaju na ručno upravljanje na ulici.” Nakon početnog planiranja 2018. godine, SFMTA je prvobitno očekivala prelazak na sistem kontrole vozova bez disketa do 2028. Međutim, sa COVID-19 koji je sprečio rad na 18 meseci, procenjeni datum završetka je odložen.
Dana 15. oktobra, SFMTA se približila odbacivanju disketa kada je njen odbor odobrio ugovor sa kompanijom Hitachi Rail za implementaciju novog sistema kontrole vozova koji ne koristi diskete, izvestio je San Francisco Chronicle. Tehnologija Hitachi Rail-a navodno pokreće železničke sisteme, uključujući japanski voz metak, u više od 50 zemalja. Ugovor od 212 miliona dolara uključuje usluge podrške od Hitachija za “20 do 25 godina”, navodi Chronicle.
Novi sistem kontrole trebalo bi da bude pet generacija ispred onoga što Muni trenutno koristi, rekla je direktorka Munija, Džuli Kiršbaum, prema Chronicle-u. Dodatno ilustrujući zastarelu tehnologiju lakog železničkog sistema, trenutni ATCS je dizajniran da traje 20 do 25 godina, što znači da je njegov očekivani datum isteka bio 2023. Sistem i dalje funkcioniše dobro, ali rizik od degradacije podataka na disketama i izazovi u održavanju stručnosti u programskim jezicima iz 1990-ih dodatno su podstakli SFMTA da traži nadogradnje.
Pored disketa, Muni Metro zahteva još mnogo nadogradnji. SFMTA planira da potroši 700 miliona dolara (uključujući Hitachi ugovor od 212 miliona dolara) za obnovu sistema kontrole lakog železničkog sistema. Ovo uključuje zamenu sistema kablova petlje za slanje podataka preko servera i vozova. Kablovi se smatraju hitnijim problemom od upotrebe disketa. Stari kablovi su krhki, sa “manjom propusnošću od starog AOL dial-up modema”, ranije je rekao Rokaforte za Ars. SFMTA navodno planira da Hitachi počne sa zamenom kablova petlje novim komunikacionim sistemom koji koristi Wi-Fi i signale mobilne telefonije za praćenje vozova do 2028. Međutim, odbor nadzornika SFMTA još uvek treba da odobri ovo, navodi Chronicle.
Pored starih formata za skladištenje i komunikacione infrastrukture, trenutni ATCS Munija uključuje ugrađene računare povezane sa sistemima za pogon i kočenje, kao i lokalne i centralne servere i još mnogo toga. Veb-sajt SFMTA kaže da je trenutni procenjeni datum završetka za kompletnu obnovu “2033/2034.” Prema priloženom vremenskom okviru, izgleda da se faza zamene tehnologije podzemne železnice očekuje da se održi u “2027/2028”, nakon čega sledi faza instalacije tehnologije na ulici.
Kao i kod drugih entiteta, sporo prelaženje SFMTA sa disketa može se pripisati samozadovoljstvu, budžetskim ograničenjima i komplikacijama u obnovi kritičnih tehnoloških sistema. Razne druge organizacije takođe su bile spore u odbacivanju zastarelog formata za skladištenje, uključujući Japan, koji je tek u junu prestao da koristi diskete u vladinim sistemima, i nemačku mornaricu, koja još uvek pokušava da pronađe zamenu za 8-inčne diskete, prenosi ArsTechnica.
Benchmark.rs