Od 7. jula nekoliko sistema kao što su inteligentni pomoćnik za brzinu i sistem upozorenja na umor, koji su ranije bili dostupni samo kao opcije, moraju biti instalirani kao obavezna funkcija.
Ali kakva su iskustva vozači imali sa ovim elektronskim pomoćnicima? I da li im veruju?
Rezultati istraživanja koje je naručio TÜV pokazalo je da skoro polovina (46%) ima praktično iskustvo sa sistemima upozorenja na napuštanje trake, sistemima za kočenje u slučaju nužde, pomoći pri parkiranju, i drugo, dok 53% nema nikakvo.
51 odsto ima veliko ili veoma veliko poverenje u pouzdanost ovih sistema, 43 odsto ima malo ili nimalo poverenja, dok je 6 odsto neodlučno. Skoro polovina (47%) učesnika ankete je iritirana nezavisnim reakcijama. 39 odsto smatra da je operacija previše komplikovana.
Skoro tri četvrtine (72%) ispitanika smatra da sistemi pomoći pomažu u olakšavanju vožnje. Skoro dve trećine (65%) veruje da sistemi poboljšavaju bezbednost drugih učesnika u saobraćaju. 56 posto se zbog njih oseća lično sigurnije. 88 procenata ispitanih pozdravlja nezavisnu reviziju funkcija vožnje.
AutoRepublika