I Evropska Unija i Sjedinjene Američke Države uveli su kaznene carine na električne automobile iz Kine. SAD su možda bile najoštrije prema kineskoj automobilskoj industriji, pošto su uvele kaznene carine od čak 100 odsto. Ali sada dolazi sledeći veliki potres koji bi mogao u potpunosti da zabrani automobile iz Kine, ali i iz Rusije.
SAD su odlučile da zabrane prodaju i uvoz automobila koji su povezani ili samovozeći. U izveštaju se pominju komunikaciona tehnologija kao što su bluetooth, ćelijski, satelitski i Wi-Fi moduli kao dovoljan osnov da se automobil zabrani.
Ovo je tehnologija koja je standardna oprema današnjih modernih automobila i potrebna je za učešće u navigacionim uslugama, ali i budućim ažuriranjima ili nečem tako osnovnom kao što je Spotify.
Osim toga, zakon zabranjuje automatizovane sisteme za vožnju koji „omogućavaju da automobil radi na visokom nivou autonomije bez vozača za volanom“.
SAD pružaju izvesno predviđanje. Od 2027. godine model, softver koji omogućava ove funkcije biće zabranjen. Od 2030. tada će biti zabranjen i sam hardver, što će onda zabraniti i sam automobil.
„Ova ograničenja će pomoći u rešavanju rizika nacionalne bezbednosti koje predstavljaju povezane tehnologije vozila iz zemalja koje izazivaju zabrinutost, posebno Kine i Rusije“, navodi se u saopštenju Bele kuće.
AutoRepublika