Farasis Energy potvrdio isporuke baterija sa čvrstim elektrolitom već ove godine
Farasis Energy, uz podršku Mercedesa, planira prve isporuke baterija sa čvrstim elektrolitom do kraja 2025. godine, uz energiju i do 500 Wh/kg
Revolucija u svetu električnih vozila sve je bliža. Mercedesov partner Farasis Energy potvrdio je da će prve baterije sa čvrstim elektrolitom početi da isporučuje do kraja 2025. godine. Ova tehnologija obećava veću energetsku gustinu, brže punjenje i duži životni vek, a prelazak iz laboratorija u komercijalnu proizvodnju označava važnu prekretnicu za automobilsku industriju.
Na sastanku sa investitorima 15. septembra, Farasis je otkrio da ulazi u pilot fazu proizvodnje, sa kapacitetom od 0,2 GWh za nove sulfidne baterije. Prve isporuke planirane su u manjim serijama za odabrane kupce, dok će masovnija primena krenuti nakon 2026. godine.
Farasis uvodi novu generaciju baterija sa čvrstim elektrolitom za EV
Kompanija koristi katodu sa visokim sadržajem nikla i anodu bogatu silicijumom, čime postiže energetsku gustinu između 400 i 500 Wh/kg. Druga generacija ovih baterija, sa još većom gustinom do 500 Wh/kg, planirana je za 2026, dok će treća generacija, očekivana 2027. godine, premašiti tu vrednost.

Farasis ističe da su polu-čvrste baterije samo 5–10% skuplje od postojećih litijum-jonskih, a isporuke će značajno porasti već naredne godine. Kompanija je već obezbedila klijente poput XPeng-a i GAC Group-a, a tehnologija se testira i u humanoidnim robotima.
Mercedes-Benz je još 2020. kupio udeo u Farasis Energy kako bi osigurao snabdevanje baterijama za svoje buduće električne modele. Nedavno je nemački proizvođač demonstrirao mogućnosti nove tehnologije, kada je EQS sa baterijom sa čvrstim elektrolitom prešao 1205 km od Štutgarta do Malmea, a ostalo mu je još 137 km dometa.
Markus Schäfer, tehnički direktor Mercedesa, nazvao je ovu tehnologiju „pravim gamechanger-om“, naglašavajući da isporučuje rezultate ne samo u laboratoriji, već i na putu. Farasis, zajedno sa Mercedesom, Factorial Energy-jem, kao i proizvođačima poput Toyote, Volkswagena, Stellantisa i Honde, predvodi trku za „sveti gral“ baterija koje bi mogle da oblikuju budućnost električnih vozila. prenosi Electrek.
Nezavisne.com