Elektronski sistemi aviona, kako je navedeno u članku, nije mogao da prepozna šta se nalazi na zemlji, pošto ruski PVO sistemi PVO imaju digitalne metode za izbegavanje otkrivanja.
“Videli smo SA-20 (oznaka za S-300 u zemljama NATO -a – prim. aut.), znali smo da je SA-20, ali moj lovac nije mogao da ga identifikuje, jer taj Sa-20, potencijalno, radi u režimu ratne rezerve koji ranije nismo videli”, rekao je pukovnik Kreg Andrl, komandant 388 borbenog krila SAD.
Pošto su uočili problem, pilot F-35 je označio objekat za trupe, a onda su podaci ažurirani i ponovo učitani u mlaznjak. Nakon toga, NATO avioni su znali šta gledaju i kako da to geolociraju.
Ovaj problem je posebno važan je su avioni F-35 dizajnirani da blokiraju i unište protivvazdušnu odbranu koja bi mogla da obori savezničke avione, i da tako otvaraju put drugim avionima da uđu na teritoriju neprijatelja.
Oni takođe upijaju elektronske emisije sa obližnjih radara kako bi napravili sliku prijateljskih i neprijateljskih snaga u oblasti.
Drugi učesnik operacije, pukovnik Bred Bašor, primetio je da piloti F-35 nisu nailazili na provokacije ruskih i beloruskih vazduhoplovnih snaga tokom patroliranja .
“Oni rade ono što mi radimo. Samo smo se pogledali… Bez direktne interakcije i ništa neprofesionalno sa obe strane”, rekao je on.
U pozadini zaoštravanja situacije oko Ukrajine, SAD su u februaru prošle godine najavile transfer do osam najnovijih lovaca F-35 i tri desetine jurišnih helikoptera AH-64 za jačanje istočnog krila NATO -a.
B92.