Od kada je Rusija započela invaziju na Ukrajinu, mnogo se toga promenilo. Zemlju su napustili Volkswagen, Toyota… i Renault, koji je bio vlasnik AvtoVAZ-a, proizvođača Lada.
Pored problema sa proizvodnjom i delovima, AvtoVAZ ima još jedan problem – nema radnika, piše Globe Echo.
Mnogi Rusi su završili u centrima za mobilizaciju, zadužili su puške i uniforme, neki su pobegli iz zemlje, a radnika je sve manje. Uprava zatvora u oblasti Samara saopštila je da je AvtoVAZ tamošnje zatvorenike pozvao na prinudni rad.
Najveći ruski proizvođač automobila želi da osuđenici popune rupe u njegovim proizvodnim linijama.
Kao i mnoge druge kompanije u Rusiji, AvtoVAZ se bori sa nedostatkom radne snage. Stopa nezaposlenosti je u aprilu pala na rekordnih 3,3 odsto. Kao rezultat rata u Ukrajini, stotine hiljada ljudi je regrutovano u vojsku, a mnogi drugi su pobegli u inostranstvo.
Ovo je u koliziji sa ambicioznim ciljevima ruskog proizvođača automobila: AvtoVAZ želi da poveća svoju proizvodnju za 28 odsto od septembra ove i za 40 odsto od januara sledeće godine.
Kompanija sa sedištem u Toljatiju odbila je da komentariše postizanje svojih ciljeva korišćenjem prinudnog rada.