Ukupno 81% vlasnika kineskih automobila je pozitivno ocenilo stečeno iskustvo posedovanja vozila, uz opasku da je tokom prošle godine došlo do značajnog napretka i na polju servisiranje automobila iz te države. Naglašava se olakšana dostupnost rezervnih delova, kao i sasvim prihvatljivi troškova servisiranja. Do ovih zaključaka su došli Renaissance Insurance Group i ruska federalna mreža autoservisa Caready, a na osnovu rezultata ankete među vlasnicima automobila širom najveće zemlje na svetu, koja u poslednje vreme postaje sve veća.
Ogromna većina vlasnika kineskih automobila ima pozitivno mišljenje na ovu temu, pri čemu je 43% ispitanika iznelo uglavnom pozitivno mišljenje, dok je isti broj bio onih sa strogo pozitivnom pričom. Svaki osmi ispitani vlasnik (dakle 12,5%) je dao negativno mišljenje o kineskim automobilima.
Ispitanici su među glavne prednosti kineskih automobila, najčešće navodili niže troškove održavanja u poređenju s drugim automobilima inostranog porekla (44%), široku paletu modela (33%), dostupnost rezervnih delova (21%) i visok kvalitet usluge u ovlašćenim servisima (16%).
Istovremeno, vlasnici kineskih automobila pripremali su se za ovu zimu češće nego vozači drugih stranih automobila (74% u odnosu na, konkretno, 67% vozača korejskih automobila, 59% vlasnika ruskih automobila i 58% vlasnika automobila „japanskih“ automobila) i potrošili su više novca na to.
Možda je to zbog njihovog još uvek ograničenog iskustva u posedovanju „kineskim“ automobilima tokom zime. Tako se četvrtina vlasnika kineskih automobila (24%) plaši da im se automobil može pokvariti na temperaturi od 10-15 stepeni Celzijusa ispod nule (među vlasnicima drugih stranih automobila samo 6% se plaši takve temperature), a 17% je kao kritičnu temperaturu navelo minus 15 do 25 stepeni C (među vlasnicima automobila iz drugih zemalja 14% ispitanika se plaši takvih temperatura).
Pritom se ne slažu sa popularnim mišljenjem da kineski automobili uopšte nisu prilagođeni ruskim ledenim danima. Ako je među vlasnicima drugih inostranih automobila takvih 56%, onda među vlasnicima „kineza“ – samo 21%.
Vozači su najčešće iskazivali bojazan da će mraz isprazniti akumulator (28%), da će smrznuti tečnost za pranje vetrobranskih stakala (24%), a onda i da neće moći da pokrenu motor vozila (21%). Dalje, 19% anketiranih ima strah da će smrznuti gorivo u rezervoaru, a njih 18% da će brave da se zalede, pa da neće moći da ulegnu u vozilo. Oko 15% upitanih vozača brine mogućnost smrzavanja kočnih pločica, dok 12% dobija sede vlasi pri pomisli da će motorno ulje, usled mraza postati više gusto.
AutoRepublika