Hibrid automobila i kvadrikoptera IF-9 ruske proizvodnje ulazi u drugu fazu fazu testiranja. Ovo je ujedno i prvi ruski leteći automobil, koji predstavlja spoj futurističkog dizajna i najnaprednijih tehnologija.
Testiranja na zemlji su, kada je reč o prototipu ruskog IF-9 letećeg automobila završena su tokom 2024. godine, a januar tekuće godine rezervisan je za prva testiranja u vazduhu. Ovo je izuzetno važan segment u proizvodnji, tokom koga će najbolji stručnjaci “Filatov” biroa, u kome je on i napravljen, oceniti njegove letačke i bezbednosne karakteristike. Uspešna ispitivanja nesumnjivo će otvoriti nove horizonte u vazdušnom i kopnenom saobraćaju Rusije i kreirati nove vidove gradskog transporta i karšeringa.
Izuzetan u svemu – i u dizajnu i u performansama
Predviđeno je da IF-9 ima 2 mesta, jedno za vozača i jedno za suvozača (ili je možda ispravnije reći pilota i kopilota), što ga čini jedinstvenim u svetu transportnih sredstava ove vrste. Prvi ruski leteći automobil predstavlja, kako smatraju njegovi dizajneri, savršenu sinergiju između futurističkog dizajna i mnogoobećavajućih, najnaprednijih tehnologija, zahvaljujući čemu se IF-9 izdvaja u odnosu na druge, slične projekte. Kako on izgleda i kojim se performansama već sada može pohvaliti?
Vodonični ili elektro pogon, 4 propelerska motora
IF-9 ima 4 sklopiva propelerska motora, koji se, kada nisu u upotrebi, skrivaju u trupu vozila. Zahvaljujući ovome postiže se veća aerodinamičnost prilikom upravljanja kopnom, ali i izuzetna mobilnost kada je potrebno automobil “pretvoriti” u kvadrikopter. Što se pogonskog goriva tiče, inženjeri razmatraju upotrebu vodonika kao osnovnog energenta, dok je druga opcija da se IF-9 lansira kao potpuno električno vozilo, što je u skladu sa poslednjim trendovima industrije, prenosi RBK.
Odvojiva kapsula za najviši stepen bezbednosti putnika
Prvi ruski leteći automobil pružaće putnicima najviši stepen bezbednosti: centralni deo vozila čini kapsula koja je opremljena potpuno automatizovanim sistemom odvajanja. U slučaju neke ekstremne situacije u vazduhu, ona će se otkačiti od ostatka šasije i i aktivirati padobrane koji će usporiti slobodan pad na zemlju. IF-9 poseduje i autonomni kontrolni sistem baziran na lidaru (daljinskom osmatranju), koji omogućava autonomnu kontrolu, kao i vrlo preciznu navigaciju konpenim i vazdušnim prostorom.
RTbalkan.