To je dovelo do pojačanog oslanjanja na artikle iz Narodne Republike Kine. I dok to i nije neki poseban problem u automobilskoj industriji, gde je kineska privreda daleko odmakla u kontekstu prelaska na električni pogon, dotle je očigledno da na temu konstrukcije dizela, Kinezi imaju mnogo mesta napredak.
U prilog tome svedoči i sve češći problem s kojim se suočavaju vlasnici kamiona kineske marke Shacman. Ti teškaši za pogon koriste dizel agregate proizvođača po imenu Weichai. O tome je pisao ruski magazin Dvizhok, gde je redakcija objavila članak u kom se navodi da je uočen sistematski, ponavljajući problem na trinaestolitarskom turbodizelu s indeksom WP13.
Navodi se primer dve godine starog kipera nazvanog Shacman X2000, a koji se oslanja na pogonsku silu koju proizvodi pomenuti motor. U konkretnom slučaju, nakon prevaljenih 150 hiljada kilometara, na površinu su isplivale ozbiljne manjkavosti bloka, što se ogledalo kroz prenaglašeno habanje, uslovljeno sistematskim problemima. Zbog nepravilnog podešavanja sistema za ubrizgavanje goriva, dolazi do generisanja viška gasova iz kartera i s tim povezanih problema.
Kao što rekosmo, ovo nije usamljen slučaj jer benzinski i dizel motori Weichaija već imaju neku tradiciju kod ruskih kupaca. Ovo stoga što se ti agregati ne instaliraju samo na kineska, već i na ruska vozila. Za primer se mogu uzeti autobusi i šleperi marke MAZ. Ipak, popravke koje su nužne na blokovima ugrađenim u kipere, u finansijskom smislu su značajno zahtevnije.
Motor Weichai WP13.550E501 nema senzor gasa u karteru i poseduje samo jedan senzor za merenje pritiska ulja. Ova činjenica ne dozvoljava vlasniku vozila da blagovremeno primeti probleme. Kompromisi su nemogući kada se otkrije curenje ulja, pa je onda vlasnik prinuđen da promeniti blok cilindra u celini!
Inženjeri kompanije Weichai takođe preporučuju zamenu radilice u celini, jer se delovi sa nitriranom površinom ne mogu brusiti. Međuzupčanik i klackalice će morati da se restauriraju. Postoji mnogo nijansi problema i s drugim komponentama, pa su tako prisutni tragovi stranih elemenata u uljnoj pumpi i strugotine koje se ne mogu prati u izmenjivaču toplote.
Prevremeni kvar Weichaijevih dizel motora na Shacmanovim kiperima pogodiće teškim teretom džep vlasnika vozila. Ovo kažemo jer će popravka originalnog motora, po ceni biti uporediva s kupovinom druge jedinice. Mehaničari smatraju da je sigurnosna margina kineskih kamiona znatno manja od one kod analoga iz grupe „velike sedmorke“, pa je razlika u ceni između kineskih i etabliranih proizvođača, posve opravdana.
AutoRepublika