7. Februara 2023.

Rusi ne mogu bez Lade, ali kineski proizvođači polako osvajaju tržište

Tržište automobila u Rusiji oslabilo je u januaru za 63,1 odsto, saopštila je Asocijacija evropskih preduzeća (AEB), zvanično predstavništvo stranih investitora u Rusiji. Više od polovine prodatih automobila u proteklom mesecu bilo je marke Lada, piše bizportal.rs.

Situacija u većoj meri odražava krizu snabdevanja i prodaje marki koje nisu iz Kine. Pored toga, statistika ne uzima u obzir kineski Chery koji je prema prošlogodišnjim podacima zauzeo oko osam odsto tržišta, prenosi Komersant.

Prodaja putničkih automobila i lakih komercjalnih vozila u Rusiji iznosila je u januaru na 32.500 komada, što je pad za 63,1 odsto.

Januar je tradicionalno loš za prodaju automobila, ali ove godine situaciju pogoršava nedostatak ponude na tržištu. Samo kineski i domaći brendovi imaju stabilne zalihe, dok su zalihe evropskih, japanskih i korejskih marki iscrpljene, zbog sankcija.

Lada ostaje lider na tržištu, a njena prodaja u januaru je bila za tri procenta niža nego u istom mesecu prošle godine, i iznosila je 17.500 jedinica.

Kao rezultat toga, vozila kompanije AvtoVAZ, koja proizvodi Ladu, činila su 53,7 procenata ukupnog obima tržišta.

Drugi je kineski Haval, a na trećem mestu po prodaji u januaru je Geely, takođe kineski proizvođač.

Ruski GAZ smanjio je prodaju za 32 odsto na 1,8 hiljada vozila, a uvek dobro prodavana KIA zabeležila je pad prodaje za 89 odsto, na 1,4 hiljade automobila.

Među onima koji su uspeli u prošlom mesecu da prodaju više od hiljadu automobila je i domaći UAZ, sa oko 1.200.

Rusko tržište automobila smanjilo se u prošloj godini za oko 59 odsto, na 690.000 vozila. AEB očekuje da će tokom tekuće godine tržište porasti za 12 odsto na 770.000 prodatih automobila.

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare