Novi mesindžer MAKS, koji su razvili ruski IT stručnjaci, dospeo je na sam vrh Gugl plej prodavnice za samo 3 meseca od lansiranja – ovu aplikaciju preuzelo je već više od 3 miliona korisnika. Koje opcije ona nudi, po čemu se razlikuje od mesindžera poput Telegrama i Vocapa i da li je dostupna na srpskom tržištu?
Mesindžer domaće proizvodnje, na koji su ruski diveloperi izuzetno ponosni, već mesecima osvaja internet prostranstva – od kada je lansirana beta verzija, aplikaciju je preuzelo više od milion korisnika, a putem nje je već razmenjeno više od 14 miliona poruka i 420 hiljada poziva. Koju su ideju imali IT stručnjaci kada su razvijali MAKS i hoće li se aplikaciji pripojiti još neke – otkrili su diveloperi koji stoje iza ovog ambicioznog projekta.
Ideja je jasna – MAKS treba da bude jednostavan za korišćenje
Za sada MAKS mesindžer pruža funkcije koje pružaju i uobičajeni mesindžeri poput Telegrama i Vocapa – putem njega je moguće razmenjivati tekstualne i glasovne poruke, vršiti pozive i slati grafički sadržaj. Za registraciju se od novih korisnika traži samo broj telefona. Međutim, u najbližoj budućnosti softver bi trebalo da dobije i naprednije funkcije – ideja je da se u njega integrišu i platni, kao i servisi za poručivanje hrane, piše ruski RT.
“MAKS je servis za brzu razmenu poruka među korisnicima, a osnovni zadatak bio je da se kreira softver koji će biti dostupan najrazličitijim kategorijama korisnika. Cilj MAKS nije da kreira nova iskustva u domenu digitalne komunikacije, već da se postojeća poboljšaju – da korišćenje bude jednostavno, jasno, kvalitetnije”, navode diveloperi u opisu aplikacije u okviru Gugl plej prodavnice, gde je ona u TOP 3 najčešće preuzimanih aplikacija.
MAKS će uskoro postati digitalni univerzum – u planu novi funkcionali
Iako zvanična potvrda još uvek ne postoji, kruže glasine da će MAKS uskoro postati ruska verzija popularne kineske aplikacije ViČet – u narednim ažuriranjima aplikacija bi trebalo da dobije niz novih funkcionala, koji će je pretvoriti u digitalni univerzum. Prema preliminarnim podacima koji se mogu pronaći na internetu, planovi IT stručnjaka za razvoj ove aplikacije su, u najmanju ruku, grandiozni.
Ideja je da se ona integriše sa portalom “Gosuslugi” (nešto nalik srpskoj “E-upravi), kako bi se omogućio lakši pristup korisničkom nalogu, da se na MAKS priključi platni promet (po ugledu na kineski ViČet), kao i da se putem mesindžera omogući naručivanje taksi vozila ili usluge karšeringa. Na istom mestu trebalo bi da se nađe i platforma za onlajn kupovinu. Takođe, plan je da se MAKS aplikacija usmeri i ka biznisima, koji bi putem nje organizovali videopozive.
Dolazi li MAKS i u Srbiju ili ostaje samo na ruskom tržištu
Trenutno je mesindžer MAKS moguće preuzeti samo na teritoriji Ruske Federacije, a hoće li se on pojaviti i u drugim državama, imajući u vidu da deo Rusa živi i u emigraciji, ostaje da vidimo. Zvaničnih informacija još uvek nema, ali imajući u vidu kojom se dinamikom novi korisnici priključuju mreži – nije isključeno. Svakako, vredi biti strpljiv – na mesindžeru već se nalaze i kanali kompanija, među kojima je i ruski RT.
RTbalkan.