10. Juna 2024.

Rumuni će proizvoditi 1,2-litarski motor za Daciju

Ova jedinica je zamišljena kao pokretačka snaga Dacije Duster nove generacije.

Renault je nedavno najavio zvanično osnivanje „konjičke“ divizije (Horse). Renault će zajedno sa Kinezima iz Geelyija time razviti nove motore s unutrašnjim sagorevanjem goriva. HORSE Powertrain će, termičkim i hibridnim pogonskim sklopovima snabdevati brendove kao što su Renault, Geely, Nissan, Mitsubishi, Volvo ili Dacia, u ovom slučaju.

Kako prenosi portal HotNews.ro, kompanija je objavila da će fabrika koja posluje u Mioveniju započeti proizvodnju motora s indeksom HR12, od 1,2 litra. Agregat HR12 je 1,2-litarski trocilindarski benzinski motor koji proizvodi 130 KS i 230 Nm. Reč je o blago-hibridnom pogonskom sklopu za krosover po imenu Duster, ali će biti ugrađivan i u druge modele iz grupe Renault. Ovaj motor je jedini koji može da bude uparen sa pogonom na sve točkove i dostupan je samo sa 6-stepenim manuelnim menjačem, pri čemu pričamo samo o slučaju konstrukcije novog Dustera.

Fabrika HORSE Romania u Mioveniju će se baviti i montažom motora HR12 i livenjem glava cilindra u livnici aluminijuma, najvećoj te vrste u Rumuniji, ali i u ekosistemu francuske grupacije. Da bi bila omogućena proizvodnja novog motora s indeksom HR12, modifikovano je preko 75% postojećih radnih stanica na montažnoj traci fabrike u Mioveniju, a i instalirane su ukupno 24 nove radne stanice.

Odeljenje HORSE Powertrains je stvorio Renault zajedno sa kineskim proizvođačem automobila po imenu Geely. Ova divizija će biti odgovorna za proizvodnju motora, menjača i razvoj niskougljeničnih tehnologija. Poseduje osam proizvodnih pogona koji funkcionišu u sedam zemalja i tri istraživačka i razvojna centra, sa sedištem u Madridu.

Rukovodstvo preduzeća HORSE Powertrain očekuje da će ostvariti oko 15 milijardi evra godišnjeg prihoda i proizvodnju od oko 5 miliona jedinica pogonskih sistema na godišnjim osnovama. Kompanija takođe kaže da će od prvog dana imati „kompletan portfelj pogonskih agregata sledeće generacije za globalne partnere, uključujući hibridne sisteme, motore s unutrašnjim sagorevanjem goriva, transmisije i rešenja za akumulatore.

AutoRepublika

Podijeli vijest na:

Pretplata
Obavijesti o
guest

0 Komentara
Najstariji
Najnoviji Najviše glasova
Inline Feedbacks
Pregledaj sve komentare